Avatar billede webweaver Praktikant
16. december 2010 - 11:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bug ved preview i spørgsmålssektion

Hej Eksperten.

Jeg har oplevet det før, og nu igen her for lidt siden.
Det lader til at I har et større problem med scripts der indeholder forms i kommentarfeltet på spørgsmålssektionen. Jeg skulle poste et svar til en bruger herinde, der spurgte om noget, og som altid tager jeg lige et preview, før jeg sender det afsted. Og det vises fint, problemet er bare nede i formen ved kommentarfeltet, der udfører jeres system den kode jeg skulle poste. Så nu har jeg indført en form med et upload felt inde i jeres form. Det får jeres submit knap til at crashe, og det er de nye submit knapper som skal bruges til at afvikle kommentaren. Den kommer selvfølgelig ikke afsted, da det er den forkerte action.

Det irriterende ligger i at jeg ikke kan komme væk fra preview.
Det lader til at I gemmer indlægget som preview i en database, da jeg heller ikke fra en anden computer kan komme igennen. Jeg kan ikke slette det eller lave et nyt preview uden bug. Og jeg kan ikke poste mit svar, i og med jeres submit knap ikke fungerer.

Så jeg kan konkludere at svaret på brugerens spørgsmål ikke kan postes, da jeg skal oprette en ny bruger bare for det, hvilket jeg naturligvis ikke har tænkt mig.

Og som sagt, så har jeg oplevet det før med forms, og der er andre tråde hvor jeg har et preview liggende, der ikke vil forsvinde. Der har jeg opgivet at få svaret ført igennem.

Men med hensyn til sikkerhed burde I nu kigge på det.
Der kan tilføjes ekstra inputs til jeres form. Måske også noget injection den vej igennem, når man kan taste kode ind, som den udfører istedet for at læse!

Til sidst, har lige taget et screenshot af hændelsen;
www.lasse-jensen.dk/eksperten/eks_bug.jpg
Avatar billede webweaver Praktikant
16. december 2010 - 11:45 #1
Jeg kan så tilføje nu, at ca. en halv times tid efter problemet opstod, er preview'et forsvundet og jeg har fået mit svar igennem. Så det lader til at den er tidsbestemt.

Men I skal stadig kigge på det, for det er en stor bug!
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. december 2010 - 13:03 #2
Det får de nok ikke tid til før efter sommerferien næste år
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. december 2010 - 14:23 #3
Jeg mindes, at form-fejlen er blevet nævnt tidligere. Og så er der den med, at man kan se andres preview:

http://www.eksperten.dk/spm/889903 (19. oktober 2009)

http://www.eksperten.dk/spm/924725 (23. november 2010)
Avatar billede webweaver Praktikant
16. december 2010 - 18:03 #4
Neej, det går ikke altid lige hurtigt af en eller anden grund.

Man kan sige, at problemet med preview ikke er katastrofalt og heller ikke pointsystemet, som har nogle mystiske udregninger nogle gange synes jeg. Men stadig irriterende, og det bør da rettes. Det burde ikke være raketvidenskab at få det på plads!

Men med hensyn til at man kan poste et script, og få den til at afvikle det istedet for at bare at læse det, det er katastrofalt! Injections og andet bør de sikre sig mod hurtigst muligt!
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2010 - 20:37 #5
Der er andre ting der er vigtigere end fejl i preview.

Preview er nice to have - ikke need to have :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. december 2010 - 21:17 #6
Så må de slå funktionen fra indtil problemet er løst. Jeg vil nødig risikere at se preview fra en anden bruger, hvor der er indlejret ondskabsfuld javascriptkode eller lign.
Avatar billede repox Seniormester
17. december 2010 - 11:18 #7
Need to have: aktive admins...
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2010 - 20:21 #8
Så må i jo kontakte http://www.eksperten.dk/profil/lars_pcworld.dk hvis problemet er så stort som i gør det til.
Avatar billede repox Seniormester
17. december 2010 - 22:36 #9
#8
Problemet er bare at det ikke nytter meget at kontakte ham med de ting; Lars har på politisk vis i flere tråde insinueret at hans beslutningstagen påvirker modereringsemner - ikke den generelle udvikling af eksperten.dk

Jeg mener ikke han er den rette person at 'punke' for fejl der er på eksperten.dk - men derfor kan man jo godt fortælle ham at man synes man mangler lidt administration på siden...
Avatar billede webweaver Praktikant
24. december 2010 - 01:38 #10
Der ser tilsyneladende ikke ud til at være respons fra ekspertens side af (as usual), så jeg lukker tråden, da jeg ikke gider have åbne emner i min "liste" ...
Avatar billede webweaver Praktikant
12. januar 2011 - 13:06 #11
Ja, så skete det sgu igen!
http://www.lasse-jensen.dk/eksperten/eks_bug02.jpg

Det er altså pisse irriterende! ...