Avatar billede ChristianDegn Nybegynder
16. december 2010 - 02:10 Der er 4 kommentarer

Trådløst internet kører "kun lokalt"

Hej Eksperten.

Jeg bor i en opgang hvor vi deler en trådløs internetforbindelse. Jeg har aldrig haft problemer med den de sidste 6 måneder jeg har boet her og har altid kunnet komme på et hurtigt internet. Men her for 3-4 dage siden kan jeg ikke længere komme på internettet med den trådløse forbindelse.
Jeg har fuld forbindelse til netværket men der står bare "kun lokalt". Der findes nogle ustabile netværk på gaden som jeg godt kan komme på og kan også komme på nettet, de er bare ustabile i forhold til mit normale net.

Jeg kører vista på en Acer bærbar hvis det hjælper.

Min kammerat, som også kører vista, kan sagtens komme på og han har fuld netforbindelse.
Jeg sidder i øjeblikket og fanger selvsamme netværk med min iPhone og bruger internetdeling for at kunne komme herpå og skrive dette indlæg. Men igen, det er ikke det hurtigste internet jeg får via iPhonen.

Det skal siges at jeg ikke er så meget inde i IT, så I må gerne prøve at gå det lidt igennem trin-for-trin hvis jeg skal lave noget specielt.

Håber I kan hjælpe mig!

-Christian
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. december 2010 - 08:45 #1
Prøv om der er noget her du kan ændre eller bruge!
http://img818.imageshack.us/img818/5559/wific.png
Avatar billede ChristianDegn Nybegynder
04. januar 2011 - 03:05 #2
Opdatering:

Jeg har nu prøvet alt det som poko1 har linket til: uden held.
Altså resettet routeren.

Jeg har taget et screenshot af mine konfigurationer.

http://www.christianandreasen.dk/wp-content/uploads/2011/01/opsætning.jpg

Skriv endelige hvis der er flere oplysninger jeg kan bidrage med som kan hjælpe til at løse dette problem.

Jeg har prøvet at lave en systemgendannelse fra før jeg havde dette problem, uden held. Og jeg har de allernyeste drivers til mit trådløse lan.
Avatar billede ChristianDegn Nybegynder
04. januar 2011 - 03:27 #3
Jeg vedlægger lige en kopi af min ip-konfiguration:

Windows IP-konfiguration

  V‘rtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Christian-PC
  Prim‘rt DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Tr†dl›st LAN-kort Tr†dl›s netv‘rksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-1D-E0-2B-D4-CB
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.7(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opn†et . . . . . . . . . . . . . : 4. januar 2011 03:14:25
  Rettigheden udl›ber. . . . . . . . . . . . . : 5. januar 2011 03:14:25
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netv‘rkskort LAN-forbindelse 5:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Hamachi Network Interface
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-23-C3-D2-6B-E7
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 5.210.107.231(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.0.0.0
  Rettigheden opn†et . . . . . . . . . . . . . : 4. januar 2011 02:50:56
  Rettigheden udl›ber. . . . . . . . . . . . . : 4. januar 2012 02:53:03
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 5.0.0.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 5.0.0.1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 2:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.opasia.dk
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 11:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netv‘rkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 12:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 19:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{2C8F430D-18A1-4AFE-8B6B-95704AA7FE64}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 20:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2002:5d2:6be7::5d2:6be7(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Det skal siges at jeg havde hamachi før jeg fik dette problem og min LAN-forbindelse har jeg først lige slået fra i dag og den har ikke haft indflydelse på mit trådløse net da jeg sagtens kan gå på de andre åbne netværk med LAN-forbindelsen slukket.

Håber nogle kan hjælpe. Jeg giver gerne alle de 300 point jeg har og min førstefødte for et svar der kan løse mit problem!
Avatar billede ChristianDegn Nybegynder
04. januar 2011 - 03:38 #4
Og jeg har været inde under enhedshåndtering nu og kan se dette:

http://www.christianandreasen.dk/wp-content/uploads/2011/01/netværkskort.jpg

altså nogle "ekstra" netværkskort og så det deaktiverede Giganet Ethernet-hvad-det-så-end-er.