Avatar billede Gimhle Novice
15. december 2010 - 19:29 Der er 2 kommentarer

Hjemmeside til Smartphones

Hvilke maximums mål (pixel i bredden)skal man "holde sig inden for", for at det kommer til at se rigtig ud på en Smartphone eller lignende?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2010 - 19:49 #1
minimum ser ud til at være 800*480, jf
http://blog.demandware.com/blog/bid/13266/Smartphone-Screen-Resolution-and-Size-Driving-Mobile-Commerce
Så det er de 800 i bredde, der er sagen.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. december 2010 - 20:38 #2
Der findes smartphones med opløsning på 240x320. Måske mindre?
Men vil sige at du ikke skal tænke så meget over det, da flertallet af smartphones i dag jo blot tilpasser indholdet af siden til skærmen. Typisk vha. zoom.
Du kan jo i forvejen ikke se ret meget på en så lille skærm.