Avatar billede pnr Nybegynder
15. december 2010 - 10:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Produktions DB og udviklings DB styring med "data dude"

Jeg har aldrig fundet det ultimative værktøj til at holde min produktions DB Skema opdateret. Jeg ved godt at der findes værktøjer fra RedGate til den slags ting, men de koster jo kassen. Nu har jeg hørt at der skulle ligge værktøjer direkte i Visual Studio til den slags, men hvordan funger det?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede teepee Nybegynder
15. december 2010 - 12:21 #1
Du kan google "schema diff" og se mange gode løsninger.
Har selv brugt TOAD et par gange til det, men den er også pænt dyr.
Men når du nu siger "at holde dit produktionsskema opdateret", så skulle du måske bare benytte noget versionering og holde styr på dine ændringer selv. Det gør resten af verdenen :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
15. december 2010 - 12:32 #2
De 10 år jeg arbejdet med databaser har jeg altid selv vedligeholdt ændringerne. Ingen problemer overhovedet :), jeg har prøvet med div. værktøjer, men hver gang har det enten taget for lang tid, for dyrt, for besværligt og enkelte gange er der sket noget uforudset.

Det er jo også sådan at nogle skemaændringer kræver at man flytter data ud og ind igen og nogle gange splitter ud i andre og nye tabeller.

Teoretisk er værktøjerne fine, men i praksis noget fis.
Avatar billede pnr Nybegynder
16. december 2010 - 13:07 #3
så blev mit liv ikke nemmere alligevel :-/

Tak for jeres kommentare, smid nogle svar så er der point!
Avatar billede Syska Mester
16. december 2010 - 14:17 #4
Det er jo relativt nemt ...

Når du laver ændringer, så husk også at lave et change script. Derefter er det jo bare at køre alle dine change script når du laver en ny deploy til produktions serveren.

mvh
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. december 2010 - 21:25 #5
Det blev faktisk nemmere, du ved det bare ikke lige nu :)
Avatar billede Syska Mester
16. december 2010 - 21:38 #6
Man skal bare have hjernen med ... jeg håber da heller ikke du dagligt ændre din DB :-), så må der jo være et eller andet galt.