Avatar billede eop Nybegynder
15. december 2010 - 10:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installere "The 7th Guest" på XP

Jeg ville installere det gamle Trilobyte spil "The 7th Guest" til Win98, som jeg ikke har spillet i adskillige år.
DVD-drevet der er indbygget i min stationære PC (drev D:) er defekt, så jeg installerede på min eksterne DVD-drev (E:).

Jeg startede dos prompten og skrev "E:" og derefter "Install".
Systemet skriver "Loading..."
So far so good.

Så kommer den her besked:
16-bit MD DOS - Undersystem
Komandopromp - install
C:\\PROGRA~1\SYMANTEC\S32EVNT1.DLL. DLL-initialisering mislykkedes for en installerbar virtuel enhedsdriver. Vælg "Luk" for at afslutte programmet. "LUK"  "IGNORER"

Jeg vælger "Ignorer", hvorefter jeg får følgende melding:
"Ikke klar. Læser drev D.
Afbryd, Forsøg igen, Meld fejl til program.

Den skulle jo ikke have læst drev D, men E, hvori installations-cd'en sidder!

Jeg har iøvrigt prøvet at bruge det halvdefekte drev D i stedet, når jeg nu ikke kan få den til at fatte, at den skal læse drev E, men så får jeg bare følgende besked:"Diskmediet blev ikke genkendt. Det kan ikke formateres".

Jeg vil MEGET gerne spille det spil.
Er der nogen, der har en idé til, hvordan jeg kommer videre?

På forhånd tak :-)

Med venlig hilsen,
Elisabet Ø. Petersen
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2010 - 15:56 #1
1) spillet er muligvis hardcodet til at installere fra D:
  sæt et fungerende D: drev i, og forsøg igen.

2) du skal ikke regne med at et win 98 spil kan fungere på et nyere system, har du XP ?  så skulle den dog, men Vista/Win 7 ville jeg ikke tro.

3) Symantec, er jo noget antivirus...    det har ingen relevans i forhold til spillet.  Fjern det, så du undgår nogen fejl med det.

4) det er muligt spillet kan køre på XP, forudsat du højreklikker på hovedprogrammet, og går i avanceret menu, og vælger "kør som windows 98 kompatibel"

5) Får du nogensinde installeret spillet, men det ikke kører ordentligt på din nyere computer, så kan du forsøge at få det til at køre inde fra en DOS emulator, der hedder dosbox.    opsætningen af dosbox kræver viden om gamle dos computere, så du kommer til at bruge hjælp til dette..
Avatar billede Vandreren Novice
15. december 2010 - 18:35 #2
Jeg har før fået "The 7th Guest" til at køre tilfredsstillende på XP.

Med mindre du har en specialversion af spillet, er der tale om DOS-versionen. Den kører muligvis fint på Win95/98, men kræver en '32 bit'-patch på nyere versioner af Win. Patch'en kræver DirectX, men det har du formentlig allerede på dit XP-system.

"Unable to run or no music in Windows 95 and above when running The 7th Guest

Download the DirectX drivers from our games download section. Extract the files into The 7th Guest directory and run v32tng to run the Windows version of the game. If the game opens in a small window press ALT + Enter to open the game in a full screen mode.

Note: The 32-bit game is completely different than the original 7th Guest game which means any saved games cannot be loaded."
http://www.computerhope.com/games/games/7thguest.htm

Live link: http://www.computerhope.com/download/games/t7g/t7gwinnv.zip (202KB)
Avatar billede eop Nybegynder
16. december 2010 - 08:01 #3
Tusind tak for svarene.
Jeg kunne godt tænke moig at prøve det her:

sæt et fungerende D: drev i, og forsøg igen.
Men mit "indbyggede" D: drev virker jo ikke, og det eksterne DVD-drev er E:, så jeg ved ikke, hvordan jeg skal lave mit E:drev om til D:

Med venlig hilsen,
Elisabet Ø. Petersen
Avatar billede Vandreren Novice
18. januar 2011 - 16:15 #4
Det lader ikke til at sidwave vender tilbage.

Hvis du stadig ønsker at ændre drevbogstaver, kan du læse om det her.
http://support.microsoft.com/kb/307844
Avatar billede eop Nybegynder
13. februar 2011 - 09:42 #5
Jeg takker.
I mellemtiden har jeg købt en ny computer med W7, så næste udfordring bliver hvordan jeg bruger DOS Box. Jeg har læst noget om, at det er løsningen, hvis man kører gamle spil på platforme der er nyere end XP.
Men heldigvis har jeg "The 7th Guest" i to udgaver: Både DOS og Windows, så det må vel lykkes med en af dem :-)

Tak for svarene!