Avatar billede tvacn Nybegynder
14. december 2010 - 11:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fransk SPAM

Min mail adresse er blevet "lækket" til et par franske firmaer, der er meget vedholdende i at sende SPAM til mig. news.brandalley.com, news.officiel-des-vacances.com er nogle f navnene.
Jeg har spam anmeldt dem gennem min teleudbyder (TDC) og black listet dem i både Outlook og EST. Og afmeldt min adresse hos udbyderen. Men lige lidt hjælpe det. Deres mails bliver ved med at komme ind.
Hvordan får jeg lukket det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2010 - 11:48 #1
Ved ikke at reagerer overhoved. Så længe spammerne ved at der eren person bag ved addressen vil de vedblive med at forsøge at komme igennem.

Den bedste løsning er at ignorere dem totalt og ike lade dem vide at adressen er aktiv, så stopper det efterhånden
Avatar billede niller10 Nybegynder
14. december 2010 - 20:30 #2
deb dur ikke helt med at ignorere de, for det er et stykke software der smider mailne ud og det ser ikke forskel på om mailen bliver læst eller ikke læst.

Den bedste måde er ved at bruge graylisting for en spammer server gider ikke at gemme flere titusinde mails der skal gensendes efter eks. 5-8 min.

en spammers opgave er at få smidt så mange mails ud til andre så hutigt som muligt og bryder sig ikke om de bliver levert eller ej.

Graylisting virker, hvis ikke så laver man regler der sparker spam mails væk..

niller01