Avatar billede Briantravn Nybegynder
13. december 2010 - 17:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Har købt brugt bærbar, kan ikke starte den op!?

Vi har lige købt en bærbar pc (acer). Men kan slet ikke få den til at starte op. Vi har windows 7 klar, men når vi starter op siger den følgende:

Media test failure, check cable.
No Bootable device.

Jeg har været i dos og sat den til at boote fra cd drevet.
Avatar billede flemche Nybegynder
13. december 2010 - 17:22 #1
Det lyder meget som om at harddisken er gået.
Og hvis den er gået kan du starte så meget op du vil på CD-ROMen, det kommer ikke til at virke.

Du siger du har været inde i DOS og sætte den op???
Du mener vel BIOS'en....?

Hvis du har en anden bærbar kan du evt. se om maskinen kan starte op med en harddisk fra den anden maskine.
Hvis dette er tilfældet har du fundet fejlen.

Du skal dog ikke lade den kører for langt i opstart da den så begynder at rette installationen til da den jo kommer fra noget andet hardware.

Lad den kører til du får Windows logoet frem og sluk herefter.

/Lemche
Avatar billede Briantravn Nybegynder
13. december 2010 - 17:42 #2
Tak, for svaret.
Avatar billede Briantravn Nybegynder
16. december 2010 - 19:47 #3
Den måtte forbi en IT ekspert. Han fik gang i den. Jeg ved ikke hvordan.
Avatar billede flemche Nybegynder
17. december 2010 - 09:28 #4
Det var da fedt.

Håber du får glæde af den.

/Lemche