Avatar billede tubber Juniormester
12. december 2010 - 11:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Valg af digitizer

Den store søn ønsker sig en digitizer og vi skal så købt en til ham i julegave, og har så siddet og kigget lidt omkring og har lidt kig på følgende:

http://www.pixmania.com/dk/dk/978152/art/trust/wide-screen-design-tablet.html

http://www.pixmania.com/dk/dk/3868038/art/trust/grafisk-tegneplade-slimli.html

Men har også hørt lidt om en der hedder Bamboo

Så her er lidt råd og vejledning nok at ønske, og evt. forslag til andre plader, prisen skal ligge imellem 450 og 800.

Der ud over vil jeg gerne vide lidt om sådan en plade kun virker til enkelte software eller om den virker til stort set alle og hvor meget kan den programmeres (tænker her på om det er eksisterende genvejstaster eller om man kan lave sine egne "makroer" for valg af værktøj").

Point er sat højt da der ønskes hurtigt men også lidt dybere svar.

På forhånd tak for svar.
/Tubber
Avatar billede chalde Seniormester
12. december 2010 - 12:35 #1
Personligt ville jeg nok gå efter Wacom hvis jeg skulle ud og vælge digitizer.
De koster mere, men erfaringer blandt 3 af mine venner, som arbejder med meget blandede ting inden for design, siger mig at du ikke går galt i byen der.
2 af dem har ligeledes været forbi billige digitizere som de hurtigt har givet turen i skraldespanden.

Så mit råd er, at skal du arbejde seriøst med en digitizer, så hold dig fra de billige.
Avatar billede tubber Juniormester
12. december 2010 - 13:09 #2
Som sagt er det til min dreng som tegner meget, især frihånd. Hvor vidt om en digitizer er noget eller ej vides ikke da det er hans første, så smide en hel masse efter sådan en vil måske være spild.

Men vil da kigge lidt mere på wacom :)

Men vil da gerne hører mere om dem som jeg allerede har kigget på hvis der er erfaringer der deles :)
Avatar billede tubber Juniormester
15. december 2010 - 16:41 #3
Har bestilt et Sweex TA008 fik hjælp andensteds.