Avatar billede jackass- Nybegynder
09. december 2010 - 09:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med SQLite på en anden maskine

Hej,

Når jeg forsøger at afvikle mit program på en anden maskine end det er udviklet på, får jeg følgende fejl når SQLite databasen skal tilgås:

System.IO.FileNotFoundException: Filen eller assemblyen 'System.Data.SQLite, Version=1.0.66.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=db937bc2d44ff139' eller en af dens afhængigheder kunne ikke indlæses. Den angivne fil blev ikke fundet.

Efterfølgende har jeg installeret både http://sourceforge.net/projects/sqlite-dotnet2/files/SQLite%20for%20ADO.NET%202.0/ og  http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=A7B7A05E-6DE6-4D3A-A423-37BF0912DB84&displaylang=en i håb om at det ville hjælpe, men resultatet er det samme :-/

Nogen der ved hvad årsagen kan være?
Avatar billede platik Nybegynder
09. december 2010 - 09:45 #1
Er det efter du har publish og installeret du får den fejl?

Det er nogen gange nødvendigt at tvinge et lib med i din publish.
Avatar billede jackass- Nybegynder
09. december 2010 - 09:47 #2
Jeg har ikke published som sådan.. jeg har bare compilet og så kopieret prog.exe og db.s3db over på en anden PC.

Hvordan kan jeg "tvinge det med"? :)
Avatar billede platik Nybegynder
09. december 2010 - 09:56 #3
Du skal nok som minimum har hele din bin mappe med. Der ligger nok nogle dll'er og andet godt den sikker skal bruge :-)

Du kan evt. prøve at lave en publish i stedet. Hvis ikke virker:

Højreklik på dit projekt du ønsker at publish og vælg properties. Vælg Publish over til ventre. Vælg Applications files..
Vælg Show all. Hvis der er en dll der hedder noget med SQLite så sikre dig at den er include og required.

Publish igen.

Burde selv sørge for den kommer med under publish, men kan nogen gange smutte.
Avatar billede jackass- Nybegynder
09. december 2010 - 10:17 #4
Mkay :-/

Problemet er bare, at brugerne af programmet ikke har rettigheder til at installere (som ved en publish -> setup.exe) og derfor skal det bare være standalone filer der ikke kræver installation.

Kan man ikke gøre det en del af .exe'en som en inkluderet ressource eller sådan noget?
Avatar billede jackass- Nybegynder
09. december 2010 - 11:09 #5
Got it.. kopierede System.Data.SQLite.dll med ud, så den ligger sammen med app + db, så virker det :)
Avatar billede jackass- Nybegynder
09. december 2010 - 11:09 #6
-