Avatar billede Trurb Nybegynder
08. december 2010 - 10:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddisk mister plads

Hej Alle,

Jeg har i den seneste tid oplevet at min HD mister plads lige så stille.

Jeg har prøvet og kører en WinDirStat og kan se at
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Lokale indstillinger\Temp
optager 8,5 Gb plads, og det som er i den er 1535 file der hedder noget som:
Microsoft .NET Framework 2.0-KB958481_20091120_171129328-Msi0 i txt og html dokumenter.

Er dette noget man må slette? eller er der andet jeg skal se efter?
Avatar billede noltus Novice
08. december 2010 - 10:16 #1
Gå ind i diskoprydning og lad den slette alle midlertidig filer
Avatar billede Trurb Nybegynder
08. december 2010 - 10:23 #2
Det vil kun give mig 129 mb, rykker jo ikke så meget :(
Avatar billede noltus Novice
08. december 2010 - 11:17 #3
Alle filerne der har et KB------- nummer er windows update filer,sletter du dem kan du ikke føre en update tilbage,hvilket du jo nok heller ikke vil,så dem kan du godt slette
Avatar billede Trurb Nybegynder
08. december 2010 - 11:40 #4
Det kan mig da en masse plads :)
Jeg takker, skal lige se om jeg kan finde ud af hvordan du for dine point
Avatar billede noltus Novice
08. december 2010 - 15:46 #5
Du skal bare acceptere dette svar
08. december 2010 - 20:04 #6
Du får lige hele 'pakken' ->

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------
Ta' en oprydning med CCleaner som du sansynligvis allerede har. Også/især punktet [Register/Problemer]
Avatar billede Trurb Nybegynder
23. december 2010 - 07:45 #7
Afsluttet