Avatar billede 1ti1 Nybegynder
07. december 2010 - 17:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Packard Bell stationær - Kan ikke tilkoble den til nettet.

Hej Eksperter.

Jeg har en omrking seks år gammel Packard Bell stationær computer, som har styresystemet (Windows Xp) Men her efter de seks år, formatere jeg den for første gang. Så når jeg skal tilkoble mig på det tråløse net, kanden ikke. Og jeg skal selv trykke ind, hvilket net det er. Dvs sige navn på nettet og kode. Og det undrer mig også iver, at den ikke selv kan finde nogle trådløse nets.

Hvad tror i der kan være problemet? Måske en driver, og hvor får jeg den fra? :)

Tak på forhånd!
Avatar billede teknik Juniormester
07. december 2010 - 17:27 #1
Manglende driver lyder sandsynligt.

Det vil du kunne checke i enhedshåndtering.
Du kan fx. hitte det sådan her i xp:
-start, -kontrolpanel, -system, - enhedshåndtering

************

Såfremt PC er leveret med det trådløse netkort fra ny af,
så kan model og type på PC'en hjælpe.

Er kortet en eftermontering, - som det oftest er i en stationær, så må du enten sinde "Kassen" eller have det ud og kigge på det.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
07. december 2010 - 17:28 #2
..."sinde" skulle selvf. være "finde"
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
07. december 2010 - 18:23 #3
Teknik, Mange tusinde tak for dit svar! Så derfor beder jeg om du lige lægger et svar, så du ikke bliver snydt :)
Avatar billede teknik Juniormester
11. december 2010 - 12:25 #4
Her var et svar.

Men fik du has på problemet?
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
11. december 2010 - 21:53 #5
Jeps, jeg fandt en driver til netkortet. Bagefter virkede det, som det skulle ^^