Avatar billede Holiday Nybegynder
07. december 2010 - 11:42 Der er 3 kommentarer

Formatering af ASUS Eee PC 900 til XP-brug.

Man kan finde mange problem-spørgsmål på nettet, ang. formatering af en ASUS Eee PC 900; men ingen giver et præcist og brugeligt svar.
Derfor prøver jeg nu herinde !
PC'en har SSD-drev, et D: på ca. 3,8 GB, og et C: på ca. 15,5 GB.
Win-XP vil kun ligge på D-drevet.
Jeg ønsker et stort C-drev til WinXP, og et mindre D-drev til data, men men men....!
Det eneste som Windows-cd'en kan formatere er det lille D-drev.
Tror der før har ligget Linux på C-drevet.
Hvad gør jeg ! Der er en præmie til den som kommer med en brugbar løsning.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. december 2010 - 12:09 #1
Dit SSd drev er vel C: drevet? og for at instalere på det skal du i bios ændre på AHCI opsætningen så den ser SATA som ATA
Avatar billede Frederik Nybegynder
07. december 2010 - 13:11 #2
Er det én harddisk der er lavet 2 partitioner på?

Du kan evt. sætte harddisken til en anden pc, hvorefter du kører en killdisk på den, som vil slette alt på disken, herefter vil du kunne installere et hvilken som helst styresystem som du ønsker.

Killdisk kan findes på www.killdisk.com
Avatar billede Frederik Nybegynder
05. marts 2011 - 11:16 #3
Har du fundet ud af noget?