Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 15:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XSports.dk

Hej eksperter.

Jeg sidder med noget webdesign og kunne godt bruge et syn på det udefra.

www.xsports.dk/test

Set i betragtning hvem målgruppen er så synes jeg selv at jeg sluppet ok afsted med det. Det eneste jeg er lidt i tvivl om er om "carbon" baggrunden er en tand for mørk?

Kom med noget brugbar kritik, så smider jeg nogle point :)
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 15:51 #1
tag jer ikke af bannerne og dummy teksten.. sidder lige med noget css, så derfor det er der
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 16:13 #2
Skal vi se bort fra bannerne? Hvad ville du have i stedet for? Jeg håber ikke, du vil have dem dér på den måde, for de tager alt for meget fokus i øjeblikket.

Dit site er spændende og ja, mørkt, men det passer godt i temaet. Flot designet baggrundsbillede. Jeg synes næsten, at siden bliver alt for lys, når man scroll'er nedad.

Jeg kan ikke forstå, at man ikke kan klikke på de skrå overskrifttekster over menuen til højre. Det ville umiddelbart være en klart bedre linkmenu end noget andet, du har.

Din menu er nemlig underlig.
Hvorfor tal fra 00 til 09? Hvorfor så små menutekster, så man skal tyde det og ikke kan skabe sig et overblik? Hvorfor er tallene i det hele taget så store?

Farver, design og sammensætning i menuen er pænt og flot, men du bør ændre på det, knapperne fortæller besøgeren.
Hvad betyder "markede", "grupper", "lokationer", "xsports" osv.? Der mangler en form for forklarende tekst. Hvad med at lade overskrifterne være store og tydelige, som tallene er nu, og så lade der stå blot nogle få ord, der fortæller om menupunktet. Eller du kan vælge at lade en tekst poppe frem ved hover på et menupunkt.

Dog bør du som det allerførste rydde godt ud i alle menupunkterne - 10 punkter er alt, alt for mange. Hold det helt simpelt - gå ned på 3 eller 4. Lav en undersidemenu, hvis du absolut skal have nogle flere menupunkter.

Alt i alt et fint design, som dog dør fuldstændig ud, når man scroll'er ned på siden. Pas på ikke at have reklamer på siden, der stjæler opmærksomhed, og omvurdér dine menupunkter.

Hvad skal din hjemmeside indeholde? Sælger du ting? Er du en klub? Er det blot en infohjemmeside?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 16:52 #3
Tak for dit svar det er rart at se du har brugt lidt tid på det.

Lad mig først starte med at sige at siden er et community for folk som interessere sig for action-/ekstrem sport, som der også står under logoet :) Brugere på siden kan kommunikere via deres profil, bruger markede, forum, grupper, bruger artikler osv. Mens webmaster står for nyheder og information omkring action-/ekstrem sport. Så det er både en informations side og et community.

Lad os starte med menuen som er din største kritik.

Grunden til at jeg har sat tal fra 00 til 09, kender jeg ikke :) Faktisk var det noget jeg kom på og tænkte at det kunne se smart ud. Det har dog ingen sammenhæng med resten af siden, Så det vil jeg kigge nærmere på. Dog synes jeg ikke at det gør noget. Synes det giver en lidt andet grafisk pust end hvad man er vandt til at se i en menu. Men tak for dette input :)

Noget andet du kommer ind på er mængden af knapper i menuen, Det har jeg gjort så det fleste til på siden ikke er mere end 1 klik væk. Dette giver brugeren mulighed for nemmere og hurtigere at navigere på siden, så den er jeg uenig med dig i.

Størrelsen på teksten i knapperne, er jeg enig med dig i er lidt små. Grunden er at der simpelthen ikke var plads :) Så det kunne jo også være en rettelse når jeg skal se hvordan det ser ud uden tallene fra 00 til 09. Nu har jeg kigget frem og tilbage på siden op til flere gange nu, og det har ikke generet mig at skriften i menuen kun er på 11px. Men som sagt så skal andet prøves.

jeg tager din ide til mig med at lade en tekst poppe frem ved hover på et menupunkt. tak for den :)

Da alt på siden er gratis, tillader jeg mig at ligge banner/reklamer på siden. Men som du siger kan de godt ødelægge siden der hvor de er placeret nu. Men har svært ved at finde en alternativ placering.

til sidst. de skrå overskrifttekster over menuen til højre, var også mine intentioner at de skulle være "knapper" men da kodning ikke går skråt, bliver det bare en del af grafikken.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 17:25 #4
Ok.
Umiddelbart virker det overvældende, at der både er et marked, et forum og grupper indenfor det samme community. Hvad skal brugeren vælge? Kan det ikke slås sammen i én eller måske indgå under samme menupunkt?
Og hvad vil du placere under nyheder, som ikke er under artikler fx?
Jeg forstår dine svar, og jeg vil blot sige, at simpelthed nok er det vigtigste for en sides brugervenlighed.

De store tal er store, ja, men du har ret i, at de giver et anderledes præg. Det er egentlig heller ikke tallene og deres størrelse, der er galt, det er snarere det, at tallene tager så meget plads, at teksten bliver mikrolille. Mon ikke du kan finde en måde at klare problemet på uden at fjerne tallene?

De skrå grafiske tekster forstår jeg godt nu. Hvis de skal være links, er du nok nød til at bruge noget Flash fx, og det er voldsomt. Så ok, de kan ikke være links - måske skulle de tekster så bare ikke ligne links ligeså meget som nu.

Lidt inspiration til tekst, der popper frem:
www.flowplayer.org/tools/demos/index.html
Se under "Tooltips".

PS: Ordet "markede" staves "marked".
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2010 - 20:46 #5
Tak
Avatar billede mikaelch Novice
07. december 2010 - 23:36 #6
mere overskrifter i tekste

husk venstre side menu

husk billeder på siden

lav lidt liv i banner med sports billeder i