Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
02. december 2010 - 13:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til fysik udregninger

Hej Eksperter

Jeg står med et problem, hvor jeg har fået brug for jeres hjælp. Det omhandler fysik. Jeg skal beregne, hvor længe noget mad kan holde sig varm. Temperaturen på maden er tæt på de 100 grader og den må kun falde ned til 65 grader. Det hele sker i en flamingo boks uden at kende tykkelsen på boksens vægge. volumen af det indevendige rum er 1,3 liter. Maden skal kunne holde sig varm i mellem 4-5 timer. Det er så spørgsmålet til 800 point kommer..

Flamingo's værdi som man bruger til at regne u-værdien ud med har jeg slået på til at være:

0,03 W/m*K

Hvor tykke skal væggene på flamingo boksen være for at den kan holde maden varm i 4-5 timer??
Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
02. december 2010 - 13:58 #1
hov.. 200 point :D kan ikke afgive mere end det..
Avatar billede montago Praktikant
02. december 2010 - 14:34 #2
haha...

der er vidst nogen som ikke hørte efter i Matematik timerne...
hertil Algebra & 2.grads ligninger :-D
Avatar billede montago Praktikant
02. december 2010 - 14:50 #3
men altså... regnestykket er jo simpelt nok...

du skal bruge madens varmemængde og luftens varmemængde i kassen... dernæst er det ret nemt at stille regnestykket op..
Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
03. december 2010 - 07:49 #4
Vil helst gerne have de fysiske udregninger.. :)
Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
02. januar 2011 - 16:43 #5
..