Avatar billede mlunde Nybegynder
26. november 2010 - 09:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ændre view i Visual Studio

Hej.
Er der nogle måder, at man kan ændre fx. Detailsview eller Gridview i Visual Studio. Med det sagt, mener jeg hvordan det kan opbygges på en anden måde, så det ikke bare står i den tabelform, som det normalt opbygges i.

Mvh Michael
Avatar billede keysersoze Guru
26. november 2010 - 09:52 #1
Altå - så der benyttes fx divs i stedet for? Alt afhængig af version, så er der fx lavet http://www.asp.net/cssadapters/ - alternativt er du nødt til at overskrive kontrollerne eller lave dine egne eller helt skifte kontrol til fx en repeater. Umiddelbart bør tabeller dog sjældent være et problem i den slags opsætninger - tabeller er jo til tabullerede data og det er oftest det man har behov for at vise med den slags kontroller.
Avatar billede mlunde Nybegynder
26. november 2010 - 09:57 #2
Nej, jeg vil ikke kalde det divs, som sådan. Jeg vil jo have det samme data som hvis jeg fx. Detailsview, men opstillingen skal være anderledes end de standard views der er i Visual Studio.
Avatar billede keysersoze Guru
26. november 2010 - 10:10 #3
Du kan style samtlige ting gennem koden i Visual Studio - enten via dit properties-vindue eller direkte i koden. Alternativt kan du stadig benytte en repeater så du får 100% kontrol over koden.
Avatar billede mlunde Nybegynder
26. november 2010 - 10:30 #4
Okay tak, kan du venligst uddybe dette?
Avatar billede keysersoze Guru
26. november 2010 - 10:46 #5
hvilken del?
Avatar billede mlunde Nybegynder
26. november 2010 - 10:54 #6
Koden i Visual Studio. Hvordan kan jeg rykke rundt på det hele? Jeg ved godt jeg kan rykke frem og tilbage på felterne, men det jeg leder efter er et mere unikt design, som jeg selv laver.
Avatar billede keysersoze Guru
26. november 2010 - 11:35 #7
I Visual Studio har du mulighed for at se siden både som Source og Design (og alt afhængig af version også en Split) og går du ind i Source eller Split kan du pille ved alle kode-dele så du kan tilpasse alt efter behov. I alle tilfælde har du også adgang til et properties-vindue hvor du kan se og sætte langt de fleste egenskaber for hvor eneste kontrol. Går du ind i Source kræver det dog et vist kendskab til primært HTML og sekundært også .NET-kontrollerne så du ved hvad en given ændring vil betyde - heldigvis har VS dog intellisense så du altid får hjælp til hvilke muligheder du har hvert sted. Der er altså absolut ingen begrænsninger i Visual Studio.
Avatar billede mlunde Nybegynder
26. november 2010 - 13:21 #8
Ja, det ved jeg og det har jeg sat op.

Hvordan kan jeg sætte det op helt anderledes? Lave mit eget template for sådan et view fra bunden?
Avatar billede keysersoze Guru
26. november 2010 - 13:39 #9
Jeg tør ikke sige hvordan du kan få en ny option ind i visual studios hvis det var formålet - det har jeg aldrig haft behov for. Men skal har du lavet din egen opsætning igennem source-view så gem det som et Theme og du kan genbruge det i hele applikationen.
Avatar billede mlunde Nybegynder
26. november 2010 - 21:43 #10
Jeg tror vi har snakket lidt forbi hinanden, men ved at skifte til Formview, kunne jeg bruge din løsning, så skriv et svar og du får points :)
Avatar billede keysersoze Guru
27. november 2010 - 10:51 #11
behold du bare point når jeg har skudt så meget ved siden af :)
Avatar billede mlunde Nybegynder
27. november 2010 - 10:57 #12
haha, okay så :)