Avatar billede vrbjha Nybegynder
25. november 2010 - 12:22 Der er 9 kommentarer

bærebar pc valg

hej jeg ville gerne høre lidt forslag hvilken bærebar pc der ville være den bedste der passer til os... den skal bruges til at sufe se film/serie fra youtube & må gerne kunne afspille blu-ray film uden hakken og frysning af billedet
og for at være lidt krævende,helst ikke være langsom!!!
(er meget usikker om hviket mærke der er god)
1)pris max 6000kr
2)skærm helst 14 - 16"
3)batteritiden helst over 5 timer

har selv kigget på denne her fra lenovo http://alatest.dk/anmeldelser/baerbare-pcere/ideapad-g560/po3-95388928,30/

m.v.h. jørgen
ps: tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 14:33 #1
Jeg kan varmt anbefale Lenovo'en, til prisen er den fin - fin.
Hvis du kan få storebror-modellen med i5-processor (og iøvrigt magen til) til en pris du synes er rimelig, så vælg den istedet, men du må for alt i verden ikke gå NED i grafikchip-modelnummer. Her er det en GeForce 310, og du må ikke tage een med et mindre nummer.
Eller endnu bedre : vælg en tilsvarende i5-model med Radeon 5400 grafik eller kraftigere, men så kommer prisen til gengæld til at knibe alvorligt.  God fornøjelse.
Avatar billede vrbjha Nybegynder
25. november 2010 - 17:22 #2
først tak Airrallye! for den hurtige respons... jeg kan se at det var den forkerte lenovo link jeg fik lagt ind... det er den der har en i5 & på 2.26ghz... det er vel den du tænker på???
http://www.wupti.com/Produkter/225702_(Wupti).html?utm_source=edbpriser&utm_medium=partnersite
Avatar billede haverslev Novice
25. november 2010 - 17:44 #3
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 23:53 #4
Ja, den opfylder bestemt de behov du har til fulde, og du finder den ikke nævneværdigt billigere idag - måske i næste uge.??? (der kan måske også godt være andre modeller, men jeg tror ikke at der er store chancer for at de kan fåes til dette prisniveau).
Avatar billede vrbjha Nybegynder
27. november 2010 - 17:05 #5
jeg vil gerne sige tak for din hjælp !!! vi nupper den lenovo.

mvh jørgen
Avatar billede vrbjha Nybegynder
27. november 2010 - 17:10 #6
jeg siger tak for linket men det er vist kun den med 2gb ram, man kan give ca en 500 mand mere og så er det med 4gb ram... så  er det samme pris som edb priser finder... men en fin pris bilka tager for den selv samme 5999, med 4gb ram.

mvh jørgen
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2010 - 17:48 #7
Du må ikke købe den med 2 GB RAM (og slet ikke til 5595,-) det SKAL være den med 4 GB.
Du finder den rigtige her :
www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/333000/Lenovo-IdeaPad-G560.html
Den er med 2,26 GHz CPU, 4 GB RAM, 500 GB HDD og GeForce 310-grafik, som den skal være.  God fornøjelse.
Avatar billede pc-propilot Nybegynder
26. januar 2012 - 20:13 #8
Avatar billede haverslev Novice
27. januar 2012 - 07:50 #9
pc-propilot er det ikke lidt sent med et "Svar" - tråden er jo fra november 2010 - så jeg tror at spørger har fået et bærebar, Han/Hun mangler bare at afslutte/lukke tråden.