Avatar billede mistar Nybegynder
24. november 2010 - 22:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel til Access automatisk

Hej

Jeg vil gerne lave en knap i access som når man trykker på den, så vil access importere et excelark til databasen.

eks. Jeg har produktoversigt som bliver vedligeholdt i excel, denne fil har jeg derfor brug for at importere og overskrive den sidste importere fil.. alt dette vil jeg gerne access gøre automatisk, jeg kan ikke linke til filen da den ligger et sted der ikke altid er adgang til, så den skal importeres..

Er der en som kan hjælpe... på forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
29. november 2010 - 07:21 #1
Denne sletter alle data i tabellen import og importerer igen fra adressen H:\XP\Mappe1

Docmd.runsql "DELETE * FROM import"
DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, 8, "import", "H:\XP\Mappe1", False, ""
Avatar billede mistar Nybegynder
02. december 2010 - 20:05 #2
Tak for svar.. kan denne også bruges hvis filen skal hentes automatisk fra vores intranet?
Avatar billede mugs Novice
02. december 2010 - 20:28 #3
Det tror jeg ikke, jeg plejer at downloade en fil til min HD
Avatar billede mistar Nybegynder
02. december 2010 - 21:41 #4
Kan man ikke få access til at downloade filen først og så importere den? gerne helt automatisk...
Avatar billede mugs Novice
02. december 2010 - 21:57 #5
Du kan ikke få Access til at udføre en handling automatisk, med mindre Access er kørende. Du kan muligvis lave det i Opgavestyring, men jeg har ikke nogen erfaring med det.