Avatar billede bas Forsker
23. november 2010 - 22:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Firefox 3.6.12 og WMP 11 plugin

Hej

Jeg bruger Windows Vista 32 bit.
Jeg har problemer med at installere et Windows Media Player 11 plugin til Firefox 3.6.12.
Jeg får at vide, at browseren mangler et Windows Media
Player 11 plugin, når jeg vil afspille video i Firefox.
Jeg har prøvet at installere plugin'et
fra Port 25 http://tinyurl.com/24c97a

Jeg har også prøvet at installere VLC med flueben ud for
Mozilla plugin.
Ingen af delene ser ud til at fungere hos mig.

Findes der en 3. og mere sikker / effektiv metode til at kunne afvikle video i Firefox 3.6.12 - altså kan jeg f.eks. installere en anden afspiller eller et andet plugin eller lign.?

Forslag?

Jeg har andre browsere installeret, men er jeg er blevet lidt stædig mht. ovenstående udfordring.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede Vandreren Novice
23. november 2010 - 23:15 #1
Følgende har virket for mig.

1. Donwload: http://www.telecharger-mozilla-firefox.com/fr/data/np-mswmp.dll (det er den samme .dll-fil, der ligger i det installeringsprogram, du linker til, så du kan også selv hive filen ud derfra).

2. Kopier np-mswmp.dll til C:\Programmer\Mozilla Firefox\plugins\np-mswmp.dll (tilpas selv stien).

3. Åben FireFox og indtast about:config [enter].

4. Opret en ny streng-nøgle med navnet plugin.scan.WindowsMediaPlayer  og giv den værdien 7.0 (standardværdien). Nogle gange vil det virke bedre med en høj værdi, f.eks. 900.

Kilde: http://www.telecharger-mozilla-firefox.com/fr/?2008/03/08/101-windows-media-player

VLC Plugin har jeg til gengæld aldrig haft problemer med.
Avatar billede bas Forsker
24. november 2010 - 15:51 #2
Hej

Mange tak, nu virker det! ;-)
Super.

Det vil altså sige, at det der er vigtigt er at sørge for at filen np-mswmp.dll ligger i mappen plugins i mappen Mozilla Firefox og ikke mindst at sørge for at den streng, som du har beskrevet her er oprettet under about:config.

Venlig hilsen
Martin Ploug
Avatar billede Vandreren Novice
24. november 2010 - 19:58 #3
Ja, de franske Mozilla-eksperter ved hvordan de forskellige plugins virker.