Avatar billede gvviking Nybegynder
19. november 2010 - 18:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win7, ASUS P5N32-E SLI Plus og RAID

Jeg skal til at installere Raid0 på min PC. Det skal køre som C-drev.

Som jeg har forstået det, behøver jeg ikke nogen driver diskette for at oprette raid på Win7, da Win7 har driveren.

Er det rigtigt forstået?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2010 - 19:37 #1
Kører ikke win 7 (XP), men kig lige her:
http://forums.cnet.com/7723-19411_102-503433.html
Som jeg læser det, skal du have raid driver på eksternt medie under installation.
Avatar billede gvviking Nybegynder
19. november 2010 - 20:06 #2
#1
OK, men her taler de om et Biostar TA890FXE bundkort.

Mit er et ASUS P5N32-E SLI Plus.
Avatar billede gvviking Nybegynder
20. november 2010 - 11:35 #4
#3

Grunden til jeg spørger, er at jeg MENER at have læst eller andet sted, at Win 7 har driveren.

Det tyder dog på at det er noget vrøvl. Måske ønsketænkning :-)

Skal jeg tolke dit svar sådan, at man skal have den forbandet diskette?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2010 - 14:34 #5
Nej Du burde kunne lægge disse drivere på en bootbar usb, som du bruger sideløbende med din installations cd. Har set tråde om det her på Eksperten.Under installation bliver man spurgt om at man vil installerer forskellige drivere, og det er her denne driver skal installeres. Ellers kan Windows ikke se de to raid diske.
Har også set man kan lave en slipstream dvd hvor driver er inkluderet.
Må dog erkende jeg ikke selv har erfaring med disse operationer.
Avatar billede gvviking Nybegynder
20. november 2010 - 18:56 #6
>220661

Lav lige et svar, så er der point til dig.

Det med at slipstreame kendte jeg ikke til. Jeg har nu læst lidt på det, men har et par spørgsmål, så jeg opretter et spørgsmål mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2010 - 19:25 #7
Svar. Held og lykke med opgaven.
Avatar billede gvviking Nybegynder
02. december 2010 - 22:29 #8
Til orientering:

Jeg kan oplyse at det er IKKE nødvendigt at indlæse driver, ved installation af raid på Win7 med ASUS P5N32-E SLI Plus