Avatar billede jaa1972 Nybegynder
18. november 2010 - 22:34 Der er 1 kommentar

ASP Classic script - login maks. 3 forsøg !!!

Hej er der nogen der har et forslag eller måske koden til hvordan, jeg kan sætte en funktion ind i mit eksisterende login system skrevet i asp classic, så ledes brugerkonti lukkes efter mere end 3 loginforsøg.
Avatar billede softspot Forsker
26. november 2010 - 00:20 #1
Du kan have en tæller på brugertabellen i databasen, som angiver hvormange forkerte loginforsøg en bruger har udført siden sidste login. Når brugeren forsøger at logge på med en forkert kode tælles tælleren op og når brugeren logger på med korrekte oplysninger, nulstilles tælleren.

Alternativt (men i samme spor) kan du have en anden tabel hvori du registrerer, hvis en bruger forsøger at logge på med forkerte oplysninger. Denne tabel skal så undersøges i forbindelse med forsøg på at logge ind, således at 3 på hinanden følgende forkerte forsøg medfører at brugeren ikke kan logge på sin konto. Formålet med at lægge det i en seperat tabel er, at holde brugertabellen fri for unødig støj (typisk vil en loginforsøgstællerkolonne være uinteressant for brugerens øvrige oplysninger og den JOIN-operation som skal udføres i forbindelse med login er til at forsvare, da logins typisk ikke sker med så høj frekvens som mange andre opslag).