Avatar billede maddog_em Nybegynder
17. november 2010 - 08:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lukke browser automatisk....

Hej

Jeg er ved at sætte et intranet op, og i den forbindelse har jeg lavet en bat fil der ligger ved alle brugerne.
Når de kører denne bat fil, åbner Explorer op og viser en infoside, denne side åbner så den egentlige intranet. Derfor vil jeg gerne at den første browser vindue kan lukkes automatisk efter en forud bestemt tidsinterval.

jeg har prøvet med denne:
setTimeout('self.close();',45000);
men efter 45 sek. kommer Ja/Nej boksen frem om jeg vil lukke browseren - KAN DETTE UNDGÅES????

Bat filen er helt simpel:
start http://localhost/start.asp
måske den kanstyre det?

Vedrørende bat filen - kan man så bestemme udseendet på browseren, som det er muligt med Java. Altså så browseren åbner uden menubar, scroll og i bestemt størrelse??
Avatar billede webweaver Praktikant
17. november 2010 - 10:12 #1
Self.close() lukker kun vinduer der er åbnet af JavaScript med window.open. Hvis det er et andet vindue, vil den af sikkerhedsmæssige årsage, komme frem med spørgsmålet om man vil lukke vinduet ned.
Avatar billede webweaver Praktikant
17. november 2010 - 10:15 #2
Hvis du åbner info vinduet som en popup, kan du få den til at lukke ned uden nogle advarsler og bekræftigelser først ...
Avatar billede maddog_em Nybegynder
17. november 2010 - 10:40 #3
vil det være muligt at åbne info vinduet som en popup via en bat script eller vbs - så vil problemet være løst........
Avatar billede webweaver Praktikant
17. november 2010 - 10:59 #4
Det ved jeg ikke. Det er ikke rigtig noget jeg roder med. Hverken .bat eller Visual Basic Scripting.
Så der må en anden på banen herinde fra.

Men ellers kan du jo åbne siden som du gør nu, og så når man kommer ind på siden, så dér åbner den en popup. Det kræver selvfølgelig at du har adgang til at rette i disse filer.
Avatar billede maddog_em Nybegynder
25. november 2010 - 14:48 #5
hey WebWeaver

smid et svar - så ? kan lukkes
Avatar billede webweaver Praktikant
25. november 2010 - 17:30 #6
Okay, det gør jeg så.

Fik du det til at virke? :-)

Tak for point :)
Avatar billede maddog_em Nybegynder
26. november 2010 - 07:32 #7
Hej

jeg løste det med et vbs script, der bestemmer str. på vinduet, fjerne scroll + menu mm. på info siden har jeg lagt en lille stump flash, der så stiller brugeren videre på intranettet efter X antal sek. - måske ikke den mest korrekte måde at løse det på, men det virker :)