Avatar billede Slettet bruger
16. november 2010 - 21:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Konvertere MSSQL til MYSQL database

Jeg har en MSSQL databasefil jeg gerne vil have smidt ind i min MYSQL database....

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede webweaver Praktikant
16. november 2010 - 21:50 #1
Det findes der programmer til :-)

http://dbconvert.com/convert-mssql-to-mysql-pro.php
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2010 - 21:55 #2
Hvis du har en SQLServer er det nemt. Hvis ikke så har du et stort problem.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2010 - 21:59 #3
Jeg har en SQLServer.... :-) Skal jeg lave en export derinde fra?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2010 - 22:00 #4
Smart program, men lidt træls at skulle give de penge for at bruge den i gang til en lille database.. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2010 - 22:04 #5
Hvis du har en MS Access var det nemmeste nok at linke derfra til SQLServer og MYSQL og kopiere tabellerne på den måde.

Ellers kan du scripte tabel struktur og eksportere data som CSV og loade det i MySQL.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2010 - 22:07 #6
Jeg har Microsoft SQL Server 2005 installeret.. Kan den gøre det?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2010 - 22:16 #7
Ja. Men så skal du lave en del arbejde.

Det er nemmere med et grafisk værktøj.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2010 - 22:22 #8
Okay... prøver lige om jeg kan finde noget...
Avatar billede webweaver Praktikant
16. november 2010 - 22:25 #9
Du kan prøve programmet gratis. Men det afhænger af dine tabellers størrelse. Den gratis prøve version tager de første 50 rækker i hver tabel med sig, så hvis dine tabeller er større end det nogle steder, så ja, så skal du betale for det.

Det skal siges at der findes flere forskellige af den slags programmer. Det kan være nogle af dem er freeware. Jeg ved det ikke.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2010 - 22:30 #10
Der er ca. 20.000 rækker tror jeg og det er kun en tabel. :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 11:48 #11
Har fået en til det... Det gik fint.. :-)