Avatar billede momoney Novice
13. november 2010 - 11:41 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til flytte mapper i Windows Media Player

Hejsa

Jeg bruger Windows Media Player 12 i windows 7 (x64)
Jeg bruger det med TDC play.

Jeg ville flytte min mappe til en harddisk del,
for at få mere plads. Det er jo logisk nok.

MediaPlayeren er så blevet temmelig forvirret af denne process.
Jeg gik ind i organiser og administrer bibliotek. Fjernede den gamle location og tilføjet den nye.

Mediaplayeren kunne ikke finde ud af dette skift, og forsøgte at afspille filerne fra den gamle location. Efter en del forsøg, opgav jeg og re-installerede mediaplayeren. Så lykkedes det at tilføje det nye bibliotek og afspille, men nu ligger alle filerne dobbelt. Den kan naturligvis ikke afspille den ene halvdel af disse filer, men jeg kan heller ikke få lov til at fjerne dem enkeltvis.

Nogen forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2010 - 12:04 #1
Hvis man går manuelt ind i mappestrukturen, og finder mappen som du vil have slettet, kan man så ikke få lov til det?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2010 - 12:05 #2
Det vil sige uden du har Mediaplayer startet.
Avatar billede momoney Novice
13. november 2010 - 12:24 #3
Jeg fortæller jo Mediaplayer via administrer bibliotek hvor den skal finde musikken og så afspiller den filerne i pågældende mappe.

Så burde det jo også være at slette den henvisning og tilføje den nye. Hvilket jeg har gjort.

tror faktisk problemet ligger i mediaplayeren.
Men hvis ikke en afinstallation og en geninstallation løser den,.
Hvad pokker mon så gør?

Mediaplayeren gør ikke som Itunes og flytter ens filer.

Har også overvejet om man kan bruge andet end mediaplayer, men ved ikke om TDC play understøtter og kan ikke lige finde det nogen steder.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2010 - 12:26 #4
Kører selv med Winamp, som også understøttes når licensen ligger på pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2010 - 12:29 #5
Har også mine mediafiler liggende på et andet drev end systemdrev.
Avatar billede momoney Novice
13. november 2010 - 12:34 #6
Hmm måske jeg skulle prøve med en anden player
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2010 - 12:34 #7
Er det ikke grundet manglende rettigheder du ikke kan slette dem?
Avatar billede momoney Novice
13. november 2010 - 12:37 #8
Hvor skulle jeg så i givet fald mangle rettigheder?
Jeg har en administrator konto.
Avatar billede momoney Novice
13. november 2010 - 12:39 #9
Forsøger mig lige i TDCs forum også...
Skal nok give lyd hvis der kommer en løsning den vej.
13. november 2010 - 12:42 #10
Prøv at starte WMP med trixet "HøjreMusseTast - Kør som Administrator..." ???
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2010 - 12:45 #11
Slette filer fra fejlsikret tilstand?
Avatar billede momoney Novice
13. november 2010 - 12:49 #12
Prøver lige at køre som admin
Avatar billede momoney Novice
13. november 2010 - 13:04 #13
Okay nu giver jeg sgu fortabt.

Nu gjorde jeg som foreslået, med at kører mediaplayeren som administrator. Alle dobbelt filerne forsvandt, men dem der var tilbage kunne ikke afspilles.

Så fandt jeg et link hos TDC der fortalte om bruger der har problemer med rettighederne til at afspille og skal opdatere via et link, de henviser til. Det gjorde jeg så. Det virker stadigvæk ikke.

Microsucks........
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2010 - 13:58 #14
For at få filer tilbage prøv systemgendannelse inden du roder for meget på pc
Avatar billede momoney Novice
14. november 2010 - 04:40 #15
Jamen filerne skal jo ikke tilbage. Mappen er flyttet og det er jo det, Media player ikke kan finde ud af.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2010 - 09:59 #16
Okay. Var lidt i tvivl om du havde mistet filerne helt, uden du havde backup af dem.
Avatar billede momoney Novice
28. december 2010 - 12:45 #17
Sagen er løst, men ikke med hjælp fra TDC.

Der skete følgende, da jeg stadigvæk havde problemer,
at jeg kontaktede TDC play support. Jeg havde åbnet mediaplayeren og fik fejlen frem, og lavede et screendump til TDC. Derefter glemte jeg alt om at mediaplayeren var åben, og stod med denne fejl.

En halv times tid senere dukkede der et dialog billede op, fra mediaplayeren, om at den havde registreret en fejl og om den skulle genoprette bibliotekerne. Tjo det ville der jo nok ikke ske meget ved, og tænkte at det virker sikkert ikke alligevel.

Faktisk viste det sig at være løsningen, for bagefter virkede afspilleren som den skulle.

Det der undre mig, er at fejlretningen var så længe undevejs.
Og så skal vi vist ikke snakke om TDCs service.