Avatar billede m-deleuran Nybegynder
12. november 2010 - 18:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Clearing password check på en Travelmate 7730G ???

Jeg sidder og roder med at skulle udføre et reset af password check på en Travelmate 7730G.

Jeg har fundet manualen som pdf fil

http://tim.id.au/laptops/acer/travelmate%207730%207730a.pdf

Og på side 168 beskrives proceduren; MEN....

Oplysningerne er mangelfulde mht.
- HVILKET cover der skal pilles af, samt...
- HVAD er en "Hardware Open Gap for clearing the password check"
Er der nogen af eksperterne der kan hjælpe med at opklare disse spørgsmål ??

Mvh. M-deleuran
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2010 - 19:54 #1
Avatar billede m-deleuran Nybegynder
12. november 2010 - 23:33 #2
Hello "Treatmenice"

Jeps, det ser ud som om at de kender til problemet, MEN de skal lige have nogle dollars for at give svaret ;)

Mvh. M-Deleuran
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2010 - 07:31 #3
Clearing password check and BIOS recovery
This section provides you with the standard operating procedures of clearing password and BIOS
recovery for Travelmate 7730/7730G. The system board has one Hardware Open Gap for clearing
the password check, and one Hotkey for enabling BIOS recovery.
Clearing the password check
Hardware Open Gap Description:
Locating the hardware gap on the system board
Gap name in Travelmate 7730/7730G is G71
Steps for Clearing BIOS Password Check
If users set the BIOS password (Supervisor password and/or User password) for a security reason,
BIOS will ask the password during system POST or when the system enters the BIOS Setup Utility.
To bypass the password check, users need to short the hardware gap to clear the password.
To clear the BIOS password:
1 Disconnect the power adapter and remove the battery from the notebook.
2 Turn off the notebook and remove hard disk drive. <Athena: both hard drives?>
For more information, see "Replacing the primary hard drive" on page 64 and
"Replacing the secondary hard drive" on page 73.
3 Open the <Athena: which cover?> cover of the machine.
4 Locate the hardware gap. <Athena: can you help me find it on the system board?
Richard: Need to shoot new pic once we know where the gap is.>
5 Use

som jeg læser det skal du skille den ad og på bundkortet er der et hul der hedder det her hvor du efterfølgende gør det der står efter

hul navn er Travelmate 7730/7730G er G71

nej jeg kender oikke problemet med koder på bios (af skade bruger jeg det ikke privat)
Avatar billede m-deleuran Nybegynder
14. november 2010 - 16:19 #4
Hej "Treatmenice" :-)

Den tekst du beskriver findes i manualen til Acer Travelmate 7730G.

Den har jeg downloaded som pdf fil.

Men det hjalp mig desværre heller ikke.
Der mangler vigtige detaljer i beskrivelsen, såsom hvilket cover man skal fjerne samt hvor den benævnte hardware gap befinder sig.

Desuden bryder jeg mig ikke om forslaget om at man skal kortslutte en PC med strøm på, med en skruetrækker !!!!

Jeg er ved at undersøge muligheden for at finde koden i stedet.
Jeg underrettet selvfølgelig dig om det virker.

Du var faktisk med til at lede mig på sporet med dit link :-)

http://www.fixya.com/support/t2241606-bios_password_set_dont_know

Vi skrives ved !!!

Mvh. M. Deleuran
Avatar billede m-deleuran Nybegynder
14. november 2010 - 23:20 #5
Hej alle sammen :-)

Er der nogen der prøver at fjerne deres fingeraftryks kort læser, og kommer til at stå med problemet; en sort skærm der ber om en BIOS adgangskode, som man absolut INTET kender til, så er der her en løsning:

http://www.whatsmypass.com/

Denne kode service kostede mig den kæmpe sum af 55 dkr betalt pr PAYPAL.
Nu virker min Pc til 7.000 dkr igen :-)))))

Jeg vil give mine 200 point til "Treatmenice", da det var igennem denne person at jeg fik sporet mig ind på en software løsning af mit problem.
Tak for hjælpen "Treatmenice".

Mvh. M.Deleuran :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2010 - 07:23 #6
du skal ikke selv lægge et svar  - muligheden er der kun hvis du ikke fik noget du kunne bruge

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

du markerer denne her der så hedder

#6
og accepterer

ok
Avatar billede m-deleuran Nybegynder
15. november 2010 - 10:16 #7
Hello Treatmenice :-)

Følg det næste link, så kan du også få de 200 point.

http://www.eksperten.dk/spm/923824#reply_7685034

Mvh.
M.Deleuran