Avatar billede Sarsten Nybegynder
11. november 2010 - 20:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Silverlight Stored procedures

Hej eksperter,

Jeg sidder med en silverlight applikation hvor jeg har lavet en tilsvarende applikation i WPF, som benytter sig af Stored procedures, jeg er ny i Silverlight og har fundet ud af at jeg ikke kan bruge min normale data klasse da Silverlight ikke supporterer DataSet som min procedure er bygget op med, hvordan tilgår jeg min MSSQL database i Silverlight?

Hvad har jeg af muligheder og ligger der nogle allerede standarder derude man kan implementere og genbruge?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2010 - 20:10 #1
Jeg tror at det er tid for et redesign:

WPF app for desktop----|
                      |-----web service-----database
SL app for web---------|

må være vejen frem.
Avatar billede bkp Nybegynder
11. november 2010 - 20:11 #2
Af sikkerhedsgrunde kan du ikke tilgå data direkte, du skal derfor oprette f.eks. en webservice hvorfra du kan hente dine data ind i Silverlight.
Avatar billede Sarsten Nybegynder
11. november 2010 - 22:13 #3
arne_v: Jeg troede man kunne bruge det samme datalibary til Silverlight og WPF, men nej. Den anden løsning virker glimrende, så jeg har kun behov for en tilgang til at kunne smide data i en db fra en silverlight app og hente. Og det designmæssige smukkeste, det skal siges der er tale om en mindre applikation

bkp: Så du mener noget ala WCF?
Avatar billede bkp Nybegynder
11. november 2010 - 22:49 #4
Ja wcf eller almindelig webservice, det eneste du skal huske er at låse din service (f.eks. ved at medsende en unik nøgle hver gang du laver en forespørgsel til din service sådan at du kun vil tale med dem der bruger din nøgle, lidt på samme måde som sql serveren kræver login ved connection.

Ellers vil alle der finder din service kunne bruge den.
Avatar billede Sarsten Nybegynder
12. november 2010 - 00:39 #5
Avatar billede bkp Nybegynder
12. november 2010 - 08:20 #6
Lyder som en god løsning.
Avatar billede Sarsten Nybegynder
12. november 2010 - 16:32 #7
Okay mange tak begge to

Smid bare et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2010 - 17:01 #8
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2010 - 02:34 #9
Skulle point ikke have været delt?
Avatar billede bkp Nybegynder
13. november 2010 - 06:34 #10
Det hænger jeg mig ikke i, point har ikke den store betydning for mig.
Avatar billede Sarsten Nybegynder
13. november 2010 - 14:07 #11
Hov undskyld jeg troede man kunne give senere sorry bkp :(
Avatar billede bkp Nybegynder
15. november 2010 - 07:46 #12
Betyder ikke noget for mig ;-)