Avatar billede sjac Nybegynder
11. november 2010 - 09:00 Der er 1 kommentar

xp fin forbindelse til trådløs router men ikke til nettet?

Hej allesammen.
Dette er første gang ...
For nylig fjernede jeg service pack3 fra min gamle Acer Ferrari 3000. -Så den kunne blive lidt mere kvik.
Før da var der fin forbindelse til nettet via trådløs router.
Nu er der stadig fin forbindelse til routeren. Men ikke forbindelse videre til nettet.
Hvis jeg sætter kabel i PCén kommer jeg igennem.
Jeg har knoklet med problemet i flere dage og prøver nu denne metode.
HJÆÆÆLP!
Avatar billede 2Mida Praktikant
11. november 2010 - 11:21 #1
- ingen god ide at fjerne sp3 og tror ikke at det giver nævneværdig hastighedsforskel... nå, det er dit valg.

Dbl check at det er det korrekte trådløse netværk du rammer.
Får du ip tildelt via den trådløse adgang?
Er det i samme range som med kabel?
Er der forskel i DNS opsætning på de 2 netkort (net/trådløs)
Kan du pinge fx www.experten.dk?

..O