Avatar billede Anden999 Nybegynder
10. november 2010 - 00:40 Der er 6 kommentarer

"omdanne" pc formateret ekstern harddisk til Mac format

En ekstern harddisk som i årevis har været benyttet til PC skal fremover benyttes til MAC. Desværre glippede den med backup så alle data genereret i PC verden er "væk" og kan ikke ses/nås i MAC efter "formatering" whatever. Nogen som kender en metode at recover data på? Jeg har rigtig mange relevante data som går tabt, så jeg er ikke tilbageholdende med en dusør til den som giver anvisning på at mindst 90% af tabte data kan genskabes .......
Avatar billede coderdk Praktikant
10. november 2010 - 03:42 #1
Du kan prøve at installere Recuva og se om den kan finde noget:

http://www.piriform.com/recuva
Avatar billede coderdk Praktikant
10. november 2010 - 03:54 #2
Ellers er der andre, som f.eks.

EASEUS Data Recovery Wizard: http://www.easeus.com/product.htm

File Scavenger: http://www.quetek.com/prod02.htm

De er dog ikke gratis.
Avatar billede Anden999 Nybegynder
10. november 2010 - 08:08 #3
super - tak for input. Jeg vender tilbage med resultatet :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
10. november 2010 - 21:11 #4
Du får lige et svar hvis det virker, ellers afviser du bare :)
Avatar billede Anden999 Nybegynder
29. november 2010 - 11:25 #5
hejsa - virker fint på pc/windows - men mit problem er at en ekstern hardisk til pc med en masse billedere blev "omdannet" til MAC da ekstern harddisk blev tilsluttet MAC. Nu kan gamle PC filer/billeder ikke længere "ses" - hverken fra PC eller MAC - så hvad skal der til .....
Avatar billede Anden999 Nybegynder
29. november 2010 - 11:26 #6
har ikke prøvet disse da jeg ha prøvet med recuva i første omgang som virker fint på pc - men ej på MAc. gØR JEG NOGET FORKERT??