Avatar billede aero Nybegynder
10. november 2010 - 00:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

send mail via. web.config Lokalt

Hvis jeg sidder på en pc (ikke server) hvordan kan jeg så sætte
<mailSettings>
      <smtp deliveryMethod="Network">
        <network host="mail.telenor.dk"/>
      </smtp>
    </mailSettings>

op så den vil sende en mail til min egen mail, for at teste om det virker, eller skal det op på en server for at kunne virke !?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2010 - 01:03 #1
Der er ikke nogen forskel på din PC og en server i denne sammenhæng.

Der skal bare angives en korrekt mail server og så skal det virke.

Det kan dog meget vel tænkes at din PC og din server skal bruge forskellige mailservers.
Avatar billede bkp Nybegynder
10. november 2010 - 08:10 #2
Du skriver at du vil sende mails via web.config.
Du er sikkert klar over det, men for en sikkerheds skyld, så kan en web.config ikke i sig selv sende mails da det kun er indstillinger, du skal stadig have kode der sender mailen ;-)

Se mere her:
http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2005/12/10/432854.aspx
Avatar billede aero Nybegynder
10. november 2010 - 11:29 #3
@BKP
Det ved jeg, har også en .cs fil der klare det, eller skulle klare det.

@Arne
Det kigger jeg lige på iaften, når jeg har fri fra arbejde, så vender jeg tilbage.
Avatar billede aero Nybegynder
01. december 2010 - 08:16 #4
Arne vil du smide er svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2010 - 18:34 #5
ok