Avatar billede Regulator_dk Nybegynder
08. november 2010 - 09:33 Der er 5 kommentarer

Synkronisering via internettet

Jeg søger et program - gerne gratis - der kan synkronisere 2 computere via internettet, da de er på hver deres lokation/router.

Programmet skal synkronisere filer/mapper og skulle gerne kunne gøre dette automatisk på bestemte tidspunkter. OS er XP.

Nogen der kan hjælpe eller eller har erfaring med et godt synkroniseringsprogram?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. november 2010 - 10:28 #2
dropbox.com er også et suverænt bud
Avatar billede Regulator_dk Nybegynder
08. november 2010 - 11:11 #3
Kan kun se at Synctoy kan synkronisere mellem 2 mapper på samme netværk. Det jeg har brug for er at synkronisere mellem 2 netværk, altså fx hjemme og på arbejdet.

Kan dropbox det?
Avatar billede bramming Nybegynder
08. november 2010 - 11:16 #4
Et godt bud, er Mesh - et nyt skud på stammen.
Har prøvet det og det fungere virkelig udmærket.

Prøv det her:
https://www.mesh.com/welcome/default.aspx

Nemt og ligetil :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. november 2010 - 11:29 #5
og ja, Dropbox kan præcist det. Du opretter en dropbox som mappe på din computer. Ligger alle filer i denne. Tilknytter din konto på alle andre maskiner du ønsker, og så synkroniserer de automatisk den samme mappe.

Dropbox giver desuden "offline" adgang til filerne via din browser, så du selv om dine computere ikke er tændt, stadig kan tilgå dine filer.