Avatar billede ec Nybegynder
05. november 2010 - 07:50 Der er 1 kommentar

Avanceret brevflet - Word+Excel 2007

Hej med jer

Jeg sidder med en udfordring ift. nogle breve der skal flettes.

Jeg har en datakilde (Excel) med en række firmanavne og nogle telefonnumre.

Firma  Telefonnummer
a      1
b      2
c      3
c      4
c      5
d      6
e      7

Jeg vil gerne kunne lave en brevfletning hvor firma 'c' kun modtager et brev med informationer om samtlige telefonnumre, dvs. 3,4,5

Er der en særlig flettemetode man kan bruge i word, eller er jeg nødt til i min datakilde at sprede telefonnumrene ud over flere rækker, og i så fald hvordan griber jeg det an?

Mvh.
Brian
Avatar billede supertekst Ekspert
05. november 2010 - 11:16 #1
En mulighed er at ændre i regnearket - således at firmaer med flere telefonnr. får samlet deres i et celle.

Dette kan gøres via en makro. Der er tidligere spørgsmål, der er løst, som ligner dette.