Avatar billede ernan Nybegynder
04. november 2010 - 19:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

museikon/-pil på ie8 er ændret

Indtil fornylig fik jeg en 'standard' sort pil (den der ligner en rigtig pil) når jeg bevægede mig rundt på siderne. Det var muligt at at markere tekst o.l som derefter kunne kopieres etc. Jeg bruger W7/64.
Nu er musen skiftet til en lukket hånd der skifter til en pegefinger hvis jeg forsigtigt kører over en link som demed kan vælges. Fint nok , mne jeg kan ikke markere nogetsomhelst.
Hvis jeg arbejder med de samme sider Google ChromeW7 eller IE8/Xp virker det normalt. Jeg kan ikke finde nogen indstilling for musen der skulle berøre ikonet.
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2010 - 19:38 #1
Prøv at gå i kontrolpanel, klik på Hardware og Lyd, derefter mus (hvis den står til kategori visning, ellers hedder den bare "mus"
Klik på faneblad "Markører" - fin din PIL og klik på den og klik derefter på benyt som standard - Anvend/ok
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 20:15 #2
I Win7  kontrolpanel <mus> <markører>
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2010 - 20:32 #3
?? - hvad skrev jeg da ?
Avatar billede ernan Nybegynder
05. november 2010 - 11:39 #4
Er forsøgt.Absolut ingen virkning uanset valg af tema og ikon. Den viser altid den nederste 'valg af hyperlink'. Jeg tror det er en opsætning i IE8 eller W7.
(ang. poko1s indlæg tror jeg han henviser til den lettere adgang når man anvender IKON i st. for KATEGORIER i kontrolpanel.
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2010 - 17:09 #5
Har du prøvet at fjerne flueben i "Tillad, at temaer skifter musemarkører" - Anvend/OK

Nu skrev jeg netop:
.. kontrolpanel, klik på Hardware og Lyd, derefter mus (hvis den står til kategori visning), ellers hedder den bare "mus"

Skrevet,netop fordi mange kører med Kategori visning (default) og andre med Ikon visning
Avatar billede ernan Nybegynder
06. november 2010 - 15:03 #6
Heller ingen virkning
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2010 - 08:33 #7
Kan du evt. have installeret et eller andet, eller ændret på noget ifm. med at den har skiftet ??

Det kunne evt. være at du havde hentet et nyt baggrundsbillede (web)eller?
Avatar billede ernan Nybegynder
07. november 2010 - 16:05 #8
nej
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2010 - 20:06 #9
Et eller andet må jo på en eller anden måde være blevet ændret !, det kan vi vel godt blive enige om, ellers vil der jo ikke være det problem du pt. oplever.

Har observeret at det evt. kunne være ifm. men en opdatering ?

Hvis ikke du har installeret nogle programmer, så kan du jo prøve en sys.gendanelse - til FØR problemet opstod.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions
Avatar billede ernan Nybegynder
09. november 2010 - 17:37 #10
jeg ved ikke af at have ændret noget med IE8 eller mus.
Da det er flere uger siden jeg først opdagede det, kan jeg ikke gendanne.
Jeg må nok vente til IE9
Avatar billede ernan Nybegynder
19. november 2010 - 13:44 #11
Nu har jeg fundet den godt gemte løsning i IE9:
'ALT' giver adgang til menulinien->view/vis->'add/remove commands' hvor der vises en 'hånd' på venstreside.
Aktiver den ved at flytte den til højre side.
Nu kan der skiftes mellem pil og hånd. (=ALT-G).
(Der synes at være en mulighed i IE8 med ALT-F7, men jeg synes ikke den virker)
Avatar billede ernan Nybegynder
19. november 2010 - 14:01 #12
Glem hvad jeg har skrevet om ALT-G
færdig