Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 09:58 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort til internet film.

Jeg er ikke sikker på, at mit grafikkort er stærkt nok til god ydelse, når man ser f.eks Bonanza på nettet.
NVIDIA GeForce 8400 GS
Memory type DDR2
Menory Size 512 MB

Skal ikke bruges til spil. Vil det være en god ide, at købe et stærkere kort?
Avatar billede j3ppah Novice
01. november 2010 - 10:54 #1
grafik kortet kan sagens understøtte det... Regner ikke med at det er Blueray film du prøver at livestreame...

Hvis der skulle være noget problem er det din internet forbindelse...

Men eftersom det i dit spørgsmål fremgår at du allerede har dette grafikkort er det vel bare at prøve ?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 11:05 #2
Det er fordi Bonanza ofte går ned. Men det kan da udmærket tænkes, at det er DR. som ikke er teknisk dygtige nok. Kortet kører ellers udmærket, og netforbindelsen er en 20 Mbps, så der skulle være signal nok.
Avatar billede j3ppah Novice
01. november 2010 - 11:12 #3
At bonanza går ned har helt sikkert ikke noget med grafikkortet at gøre...

Nu ved jeg ikke om bonanza er en integreret del i din browser eller om det er 3 part's program du downloader og kører det gennem. Lige meget hvad brude det være muligt at finde en logfil der fortæller hvad der gik galt lige inden programmet crashede...

Prøv evt. at skrive til DR, for at hører om der eksistere en logfil til bonanza. Når du har fundet den, kan du lige smide indeholdet af hvad der er sket lige inden programmet er crashet her. så kan jeg tage en kigger på det.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 11:17 #4
Tak for tilbudet, men det er næsten for megen ulejlighed for Bonanza. Det er bare denne her:http://www.dr.dk/Bonanza/index.htm
Avatar billede j3ppah Novice
01. november 2010 - 11:23 #5
Hmm, det kunne vel ikke tænkes at du har en gammel version af Internet Explorer installeret ?... Evt. Prøv at opdater hvis den er gammel.
Ellers så prøv lige at hente firefox, bare lige for at finde ud af om det er din browser der giver problemet.
Firefox kan hentes her: http://www.mozilla.com/da/

Du kan lige skrive igen når du har prøvet det...

Hvis den ikke crasher i Firefox skyldes det sikkert et problem i IE.

Hvad gør den når den crasher ?... Kommer den med, program is not responding?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 12:30 #6
Jeg kar IE8 nyeste Firefox og Crome.
Det der sker er, at billedet stopper og der kommer et ikon med en kørende cirkel, som når der ikke er mere buffer plads.
Jeg har XP og 4GB DDR3 ram. (Ved godt at XP ikke kan udnytte alle ram)
Avatar billede j3ppah Novice
01. november 2010 - 12:47 #7
xp kan sagtens udnytte alle ram hvis det er en 64 bit version ;)... blot ekstra info.

Hmm... Det tyder jo på at det er forbindelsen som ikke bliver holdt i live så...

Altså du mener, ligesom hvis du ser en video på youtube, kan den nogle gange godt stoppe med at buffe midt i det hele, hvor den ikke rigtigt kommet videre af sig selv, men hvis du så spoler hend i noget af det den ikke har buffet, begynder den at buffe videre derfra ?....

For hvis dette er tilfælget, lyder det lidt som om at det er Dr der har probelmer med at holde seasionen i live mens den buffer...

kan du evt prøve at uploade at screenshot af hvad der sker, hvis jeg ikke har forstået det korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 13:10 #8
Jo men det er XP32bit.
Og ja det er som på youtube lignende sider det går galt. Man kan se en film stropper, der kører buffer, og filmen fortsætter. Forskellen er bare, at på Bonanza fortsætter bufferne med at køre og køre.

Jeg vil gerne oploade et screenshot, men problemet er, at det sker ikke på et bestemt sted. D.v.s. der kan gå 10 min eller 30 min, eller det hænder, at filmen kører færdig.
Noget der også er underligt er, at et afsnit af en serie kører igennem, uden stop, medens et andet afsnit stopper totalt, efter x-min.

Det som jeg tænkte på var, at memory, på kortet, kun er på 512MB. men det har måske ikke betydning i dette tilfælde?
Avatar billede j3ppah Novice
01. november 2010 - 13:32 #9
Det er ikke memory på kortet så meget kan jeg oplyse dig om...

Jeg er 99% sikker på at dejlen ligger i bonanza's kode... Den formår ikke at holde seasionen i live under streaming... Med alle de ting du har skrevet er jeg sikker på at dejlen ligger på deres side.
Jeg ville helt klart skrive til DR, og hører dem om det er en kendt problem, hvilket jeg er sikker på det er...

Prøv at sende dem en mail, og send deres svar her ind.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 13:38 #10
Ok, så må jeg finde ud af, hvortil i DR, jeg skal sende spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 13:51 #11
Ja så er der stillet spørgsmål til DR. Men der kan gå 5 dage før jeg får svar. Så vi må vente:)
Avatar billede j3ppah Novice
01. november 2010 - 14:01 #12
http://www.dr.dk/Bonanza/Kontakt/kontakt.htm

er det den du har brugt, eller er det den dirrekte til DR ?... anyhow, skal de nok sørge for at få den videresendt til rette person. Det kan måske hjælpe dem hvis du linket dem her ind til.

ser frem til at høre fra dig om de ca 5 dage :).. held og lykke.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 14:15 #13
Jo tak. Nej det var desværre et andet link, kendte ikke dette.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2010 - 13:01 #14
Jeg har modtaget en mail fra DR, om at de sender mit spørgsmål videre til Bonanza. Men inden jeg helt glemmer denne tråd, vil jeg bede dig om at lægge et svar:)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2010 - 00:43 #15
Øv det var søvnigt, du har jo lagt et svar. Det havde jeg glemt:)
Avatar billede j3ppah Novice
08. november 2010 - 09:46 #16
hehe :)... Bare husk at holde os opdateret med hvad der sker når du har fået fat i dem ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 17:16 #17
Har modtaget følgende fra DR Bonanza, så vi får se:)

:"Hej Jørn

Tak for din henvendelse.

Det er rigtigt at man både på Bonanza og DR NU kunne opleve at tingene pludselig valgte at gå i stå. Fejlen skulle dog være rettet nu.

Mvh
Lisette Sørensen"
Avatar billede j3ppah Novice
10. november 2010 - 08:34 #18
har du så checket om det er rettet :)?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2010 - 12:55 #19
Jeg så en enkelt episode af "En stor familie" og det gik fint.