Avatar billede kongen72 Nybegynder
01. november 2010 - 01:10 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ajax toolkit og jquery

Hej

Er det smart, at have både jquery og ajax toolkit på sin hjemmeside? Vil det gøre siden langsom, på nogen som helst måde.

Skal man holde sig til 1 ting ?
Avatar billede bkp Nybegynder
01. november 2010 - 07:46 #2
Ajax toolkit bruger selv jQuery, så det er mere et spørgsmål om du vil bruge jQuery alene (hvilket jeg personligt foretrækker) eller om du vil bruge Ajax toolkit og jQuery.
Så har du sagt toolkit har du også sagt jQuery.
Microsoft har selv bidraget til jQuery biblioteket, og hvis du lægger mærke til det i dit project, så har Visual Studio automatisk oprettet et script bibliotek med jQuery filerne...
Men jeg anbefaler dog at du linker til et jQuery bibliotek på nettet så dine besøg ikke skal hente en sriptfil de allerede har i deres cache.
Hvis du har lyst til at se hvor nemt det kan gøres så læs mere her:
http://www.eksperten.dk/guide/1385

Tjek desuden jQuery's UI bibliotek:
http://jqueryui.com/
Avatar billede bkp Nybegynder
01. november 2010 - 07:50 #3
Ang at linke til et online script bibliotek var et svar på om det bliver langsomt, da hvis dine besøg allerede har scriptet liggende så skal der ikke bruges tid på at downloade det igen.

Se en liste over seneste scripts du kan linke til på din side:
http://code.google.com/intl/da-DK/apis/libraries/devguide.html#jquery
Avatar billede kongen72 Nybegynder
01. november 2010 - 13:31 #4
tak for hurtig feedback og god information. ;-)

Skal vi splitte points her ?
Avatar billede bkp Nybegynder
01. november 2010 - 14:04 #5
Det var så lidt.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2010 - 16:10 #6
ok