Avatar billede Mcfrost Nybegynder
30. oktober 2010 - 18:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min bærbare leverer ikke en stabil perfomance ved kørsel af DAO

Hej alle

Jeg undrer mig over hvorfor min bærbare "AMILO Notebook Pi 2540" lige pludselig, efter længere tids ellers udemærket kørsel af Dragon Age: Origins, udviser en ustabil perfomance.
Normal kan jeg starte spillet ved en rimelig hurtig opstart og en hurtig loading af save game og spillet har kørt rimeligt flydende. Men nu kan det finde på at hakke voldsomt i menuen og under selve spillet. Jeg troede til at starte med at det kunne være fordi jeg var noget langt i spillet så der bare skulle bruges flere ressourcer men problemet er som sagt også i menuen og også med en ny figur.
Spillet kræver praktisk talt hele pc'ens ressourcer

Jeg oplever ikke problemet ved andre programmer og nu er det jo ikke verdenens undergang hvis jeg må droppe at spille videre men det undrer mig bare at det pludseligt kører så ustabilt. Det kunne være fedt hvis nogen kunne fortælle mig hvordan jeg øger systemets perfomance generelt og i forbindelse med DAO
Har kørt defragmentering/oprydning og scandisk. Tænker lidt på at rydde op i regedit (nogen der kender et optimal reg oprydningsprogram)

(kan det have noget at gøre med at den bliver for varm (men nu sker det også inden den bliver for varm))

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Mcfrost Nybegynder
30. oktober 2010 - 18:25 #1
By the way!

Jeg jeg kan godt stadigvæk opleve en god dag ved kørsel af spillet men ved ikke om det er under helt rigtige omstændigheder eller bare et lykketræf
Avatar billede haverslev Novice
30. oktober 2010 - 19:04 #2
Tjek her, find det spil Dragon Age: Origins og se om det kan køre som minimum. eller allerbedst som recommended http://www.systemrequirementslab.com/cyri/analysis.aspx

ellers:
Sørg for at din computer er fuld opdateret, både i windows update, med grafikkort, java, directx osv.

Derudover:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2010 - 19:48 #3
Ja og tjek lige om der er lusket sig nogle opstartprogrammer ind som du ikke har behov for i din opstart af Windows. Det kan du også gøre med det udmærkede program CCleaner.
Tjek hvor meget plads der generelt er på dit styresystemdrev. Har du ikke brugt CCleaner før vil den helt sikkert øge pladsen her.
Avatar billede Mcfrost Nybegynder
31. oktober 2010 - 01:50 #4
Tusind tak indtil videre. Ved ikke om det var en af de heldige gange men det kørte i hvert fald som det plejede :P

Godt program det der ccleaner.

Sov godt
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2010 - 10:32 #5
Hvis OK, så se her:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede Mcfrost Nybegynder
01. november 2010 - 10:32 #6
Jeg ved ikke om det bare er fordi du har lavet et nyt svar men kan ikke se om dit forrige indlæg var et svar eller en kommentar og ville jo gerne give det point. Men selvfølgelig skal du have dine point. Tak igen