Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 10:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

vedr. oprydning i uafsluttede spørgsmål hos Charley78 her på eksperten

jeg har 83 ubesvarede eller åbne spørgsmål tilbage (de grå kugler). Skal de også lukkes?
Bl.a. kan det jo være svært at lukke spørgsmål til eksperten, der ikke har points. Så hvordan?

Jeg står stadig til at have 3070 points ude. Det kan ved allerhøjest være noget i retning af 300points jeg har ude nu, så skal det ikke rettes?

På forhånd tak ;o)
29. oktober 2010 - 10:51 #1
Her kan du se en liste over dine åbne spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/charley78

Hvis du tæller sammen, så giver det sikkert 3.070

Der er en del spørgsmål, hvor du har fået hjælp, men ikke har udbedt dig et svar fra den, der har hjulpet dig.

Spørgsmål vedr. eksperten.dk uden points (somme dette), lukker du ved selv at lægge et svar, som du efterfølgende accepterer.

I øvrigt henvises til FAQ'en, der giver svar på det meste:
http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2010 - 10:56 #2
Du har over 80 åbne tråde og jeg syntes det er mærkeligt at du nok kan finde ud af at give dig selv poient når du får at vide at man ikke samler poient.
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 11:00 #3
Erikjull: Tak for svar mht eksperten.
Vedr. mine åbne spørgsmål, som der er 83 af, giver i gennemsnit 30 points hver!

Poko1: jeg forstår ikke hvad du skriver. Jeg har givet points til dem der har givet mig et brugbart svar. Stadig noget galt?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2010 - 11:02 #4
Ja du kan jo åbenbart ikke finde ud af selv at sende et svar du selv accepterer hvis du ikke har fået et brugbart svar.
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 11:22 #5
for at man kan bruge ekspertens arkiv, må det da være en større fordel og mere logisk at ubesvarede spørgsmål faktisk figurerer som ubesvarede, sådan at disse hurtigt kan fravælges, når man søger efter et svar der skal kunne bruges.
Med andre ord spilder man sin egen og andre folks tid ved at lade spørgsmålet fremstå som besvaret.

!?
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. oktober 2010 - 11:32 #6
Det er bare at acceptere eget svar på alle de spørgsmål der er fra 2009 og bagud. Dette kunne f ex gøres således:

"Lukker spørgsmålet. Er der nogen der føler sig snydt for point, er det bare at skrive, så opretter jeg et nyt spørgsmål med udlovede point."
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 11:38 #7
Tak Michael: som du kan læse af mit svar ovenfor er det forstået.

Poko: eksperten prøver at være et seriøst forum, så jeg foreslår at du dropper usympatiske og irelevante kommentarer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. oktober 2010 - 12:10 #8
charley78>> Der er mange der er utilfredse med pointafgivelsen her på eksperten (men det ved du vel allerede). Man kunne f ex have en mulighed der hed Løst (resolved), så kunne man søge på det.
29. oktober 2010 - 12:17 #9
Hvis dette spørgsmål skal ses som et forslag til forbedring af eksperten.dk, kan jeg kun støtte forslaget.

Det er netop måden at forbedre sitet på - at brugerne kommer med forslag. Det er IKKE løsningen blot at ignorere de gældende regler, og lave sine egne regler for, hvordan man behandler afsluttede spørgsmål.
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 12:26 #10
ja, hvis resolved så kunne være synligt før man går ind og kigger, eller filen er udstyret med grønt i den anledning! Du kan jo foreslå det? :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. oktober 2010 - 20:31 #11
Der kunne være en funktion der markerede om svaret var brugbart. Så kunne man søge i dem.
Det er dog forslag til forbedring af søgefunktionen, for det løser ikke selve problemet med at folk ikke vender tilbage til deres spørgsmål, for her er det tit fordi folk bruger en mail adresse der aldrig tjekkes for nye mails, eller at folk ikke gider...

Een ting er dog 100% sikker:
Har man ikke fået svar på sit spørgsmål indenfor 14 dage, så lukker man det (enten ved at tage point selv, eller belønne folk der prøvede at hjælpe) og opretter igen hvis det stadig er aktuelt.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2010 - 20:44 #12
Maaske i nogle kategorier.

I programmerings kategorier er der engang imellem spoergsmaal som koerer 1-2 maaneder. Folk starter deres lille projekt, det tager laengere tid en de regner med, pludseligt skal de laese til eksamen eller paa ferie, og saa genoptager de projektet hvor de nu var kommet til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. oktober 2010 - 21:50 #13
Ja selvfølgelig