Avatar billede Gimhle Novice
28. oktober 2010 - 22:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Simpel gæstebog

Jeg søger en enkel = simpel gæstebog UDEN "dato og klokkeslet" angivelse. Findes det som et færdigt script?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
29. oktober 2010 - 18:53 #1
Ja, det gør det.

Men det er svært at finde et til dig, når du ikke nævner noget om, hvilket programmeringssprog det skal være i.

Med hensyn til at det skal være uden dato go klokkeslet, så kan det meget nemt fjernes fra et script.
Avatar billede Gimhle Novice
29. oktober 2010 - 21:40 #2
Det skal gerne være ukompliceret at installere af en nybegynder :-) HTML / Java Script

M.h.t. at fjerne dato og klokkeslet lyder det fint

Vil det være muligt at man i Gæstebogen kan slette spam eller fjerne useriøse indlæg uden at det ødelægger allerede skrevne beskeder ?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
30. oktober 2010 - 16:15 #3
Du kan ikke finde et script i HTML / JavaScript. HTML og JavaScript læses på personens egen computer. Du bliver nødt til at bruge et programmeringssprog som f.eks. PHP. Du skal nok også sætte en database op i f.eks. MySQL. Beskederne skal jo gemmes et sted på serveren.

Hvis gæstebogen skal være i PHP, så skal du først tjekke om dit Webhotel understøtter PHP. Du skal også tjekke om du har adgang til MySQL-databaser.

Der er masser af scripts at vælge imellem. Prøv at søge på "free guestbook PHP". For det meste står der også rimelig præcis, hvad du skal gøre.
Avatar billede muddi Praktikant
31. oktober 2010 - 00:09 #4
Du kan evt bruge løsningen fra Matt's Script Archive, den er skrevet i perl og html. Den kan ihvertfald tilpasses fuldstændig til dine behov. Der skal kun bruges ét Perl-script og tre html-filer.

http://www.scriptarchive.com/guestbook.html

God fornøjelse!
Avatar billede Gimhle Novice
31. oktober 2010 - 00:37 #5
Tak for løsningen !!!

Point til Muddi - Hvordan gør jeg så det ?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 21:46 #6
øhmm hvis du vil have en nem gæstebog så gå ind på newbie.dk og opret en bruger så tryk gæstebog og så kan du oprette en gæstebog til din hjemmeside.
http://www.newbie.dk/webservices/guestbook/nybog.php
http://www.newbie.dk/user/nyprofil.php

her er linket det nederste er til at oprette en bruger det øverste er der hvor du laver din gæstebog.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 21:48 #7
du kan også få mange flere funktioner inde på http://www.newbie.dk

det er i hvert fald en nem løsning. ;D
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 21:49 #8
Og alt derinde står i HTML så det kan ikke blive nemmere!!!
Avatar billede jokajula Juniormester
27. november 2010 - 13:25 #9
Avatar billede jokajula Juniormester
27. november 2010 - 14:21 #10
En anden mulighed

www.google.dk

søge efter lav en gæstebog
Avatar billede Gimhle Novice
10. januar 2011 - 23:47 #11
Jeg har valgt at droppet gæstebogen. Efter nærmere vil jeg ikke oprette den på min hjemmeside :-)