Avatar billede Gimhle Novice
28. oktober 2010 - 18:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linieafstand i Formmail

Jeg under mig lidt over at ved brug af FormMail, er linieafstanden i selve emailen man modtager ret stor/høj - næsten som 3x <br> eller <P>.

Hvordan kan det ændres ? Evt. med et CSS-script ?

Lige nu ser det således ud:

navn: XXXXXXX

email: XXXX@domæne.dk

besked: XXXX

Jeg vil gerne have det til at se sådan her ud:

navn: XXXXXXX
email: XXXX@domæne.dk
besked: XXXX

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede muddi Praktikant
30. oktober 2010 - 23:32 #1
Find følgende kode i dit perl script (linie 437). Hvis du fjerner den ene newline char '\n' der indsættes efter indholdet af $form{$sorted_field}.

foreach $sorted_field (@sorted_fields) {
      if ($Config{'print_blank_fields'} || $Form{$sorted_field} ne '') {
          print MAIL "$sorted_field: $Form{$sorted_field}\n\n";
      }
Avatar billede muddi Praktikant
30. oktober 2010 - 23:39 #2
Du skal så lige gentage det ca 20 linier senere i scriptet.

# For each form field, if it has a value or the print blank          #
# fields option is turned on print the form field and value.        #

foreach $field (@Field_Order) {
    if ($Config{'print_blank_fields'} || $Form{$field} ne '') {
          print MAIL "$field: $Form{$field}\n\n";
    }

Jeg antager at du har adgang til FormMail.pl på din server? Ellers virker denne her løsning ikke umiddelbart, medmindre du har mulighed for at køre egne perl scripts på serveren.

Mvh Morten
Avatar billede Gimhle Novice
30. oktober 2010 - 23:59 #3
Nej. Jeg har ikke adgang til webhotellets FormMail-script på serveren og der er heller ikke mulighed for at køre egne perl scripts
Avatar billede Gimhle Novice
31. oktober 2010 - 18:38 #4
Point til Muddi!

Hvordan gør jeg så det bliver rigtig ?

hilsen
Peter