Avatar billede Gimhle Novice
28. oktober 2010 - 18:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FormMail = X + Y kode

Jeg har lige fået FormMail. Når jeg sender en test-mail til mig selv, ser jeg at der nederst på mailen angives f.eks.: X: 47 Y: 60

Hvad er det ? Hvordan fjerner man det ?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2010 - 18:28 #1
Din submit knap er det et billede? For så fortæller den vist hvor på billedet der er blevet trykket.

/daleif
Avatar billede Gimhle Novice
28. oktober 2010 - 18:42 #2
Ja knappen "Send" er et billede. Kan jeg ikke undgå den X + Y kode ?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2010 - 18:59 #3
Så må du jo skrive formscriptet om. De fleste form scripts sender bare de data de får videre.
Avatar billede Gimhle Novice
28. oktober 2010 - 20:00 #4
HTML-koden ser således ud:

<a name="Send"></a>
<input type="image" src="Send_skema.gif" tabindex="32" width="91" height="28">

Mener du: skrive FormMail-scriptet om ?. Kan man overhovedet det ?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2010 - 20:22 #5
Ikke for noget, men hvis du enten ikke selv har skrevet det script som behandler din form og sender det videre pr. mail, eller selv har skriverettigheder til dette script, hvorfor sørger du så om hvordan man retter i det?

Den har de muligheder den har. Hvis du har skriverettigheder til scriptet, så kan do jo rette scriptet således at koordinat variable ikke sendes videre.
Avatar billede Gimhle Novice
28. oktober 2010 - 20:46 #6
Der var et udslag af overraskelse om man virkelig kunne omskrive FormMail-scriptet, da det er "udlånt" af webhotellet og placeret på drers server. Er det så ikke lidt usandsynligt at "brugeren" skriver scriptet selv ?

Er den eneste mulighed for at slippe for koordinaterne (X + Y), at jeg undlader at bruge "billedknappen", men bruge den knap der er "indbygget" i scriptet ?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2010 - 21:06 #7
Hvordan skulle vi vide hvordan form2mail scriptet på webhotellet virker og om det kan omkonfigureres? Der er mange måder at skrive et form2mail script på.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok kontaktewebhotellet om spørge dem.

Det er en feature i HTML forms at når man anvender en billedknap så sender formen altså også informationer om hvor der er blevet trykket.

Fra en simpel google søgning

http://www.highdots.com/forums/alt-html/input-image-submits-x-y-263857.html