Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 22:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installer XP fra usb

Hej

Vi har en pc der ikke vil boote. Den kommer ikke videre til windows xp. Vi kan ikke engang komme til at vælge at starte i fejlsikret tilstand. Det står blot en cursor og blinker på skærmen.

Opstarten gennem bios kører fint og vi kan se i bios at både hdd og dvd drev er intakt.

Vi har en windows xp liggende på en usb stick, som vi gerne vil boote maskinen med. Men vi får en fejl når vi booter fra usb. Den lyder "No bootable partition in table".

Hvad skal vi gøre med usb nøglen for at vi kan boote fra den? Eller er der andre muligheder for at få windows startet op uden en cd.

Maskinen er en HP Media center pc M7330.dk

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 22:42 #1
XP kan ikke boote fra en USB, det skal være installeret på C:

Men du kan installere fra UBS stick, ja, men så skal hele den originale windows cd ligge på sticken.

OG den skal være bootable..    det skal gøres med noget software (google)

Men jeg går ud fra, du vil hellere redde dine data ?
Diverse backup programmer, kan skabe en bootable CD, hvorpå backupprogrammet starter fra, og så kan du i ro og mag kopiere dine vigtige filer ud fra den ødelagte windows.

Istedet for at gøre det så besværligt, så vil jeg anbefale at du skaffer et fungerende DVD drev, og sætter din windows CD/DVD i, og kører en windows REPAIR install.

Jeg har selv ledt efter en bootable USB key maker, og der er mange, men jeg har ikke ku få nogen af dem til at virke, medmindre det var noget minimalt linux stuff.

Det som en bootable USB også ku gøre, er at sætte netværksforbindelse op til et share, med windows cd - og så køre repair install over netværk.

Det korte af det lange er, jeg synes du skal sætte et drev i og bruge din cd.

Hvis nogen nu poster et link til en bootable USB key maker, så man kan smide windows på, og installere fra USB, så bliver jeg meget imponeret!! :)
26. oktober 2010 - 07:20 #2
Enig med #1 - køb/skaf en 'løst' CD/DVD drev !!!
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2010 - 07:49 #3
hvis det er en låst parttion på din pc kan man åbne den på denne måde

gparted live

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

sådan her

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

men husk alt på det drev c forsvinder

jo den kan den godt men det er ikke helt let at lave
http://www.turnon.dk/installer-windows-7-fra-en-usb-n%C3%B8gle/

jeg har lavet en win 7 der bare virker på min pc

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2010 - 09:36 #4
Tak for jeres ideer!

Vi havde ikke en windows cd til rådighed i går, men den kan vi nok skaffe. Der er cd-drev i maskinen.

Vi prøver med en repair install fra cd.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2010 - 10:33 #5
du kan da være heldig med en repair men hvis det skulle gå galt

driver til samme
https://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=228&lc=da&cc=dk&dlc=da&sw_lang=&product=1827128
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2010 - 22:03 #6
Maskinen kører nu igen.

Repair virkede ikke på hverken den ene eller den anden måde i Win XP installationen. Så det endte med at vi satte harddisken i en anden pc som slave og kopierede de filer der skulle gemmes. Derefter en frisk installation og den gamle pc kan lidt igen.