Avatar billede monstermand Nybegynder
25. oktober 2010 - 11:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Login script med if-sætning

Hej,

Jeg ønsker et login script (batfil eller lign.) der kan mappe et par netværksdrev. Det i sig selv er ikke noget problem, men det skal kun ske hvis klienten ligger indenfor et givet IP-range.

Jeg forestiller mig noget i stil med dette:

IF IP = 192.168.123.XX then
net use p: /DELETE /YES
net use p: \\192.168.123.2\data
Else
:quit
End if

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede riversen Nybegynder
25. oktober 2010 - 20:44 #1
du skal nok over i noget vbs eller kixtart
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 23:11 #2
hvorfor ikke bruge logon script i windows ?
hver bruger kan have sit eget logon script.

højreclick properties på din bruger, gå til profile, her kan du angive brugerens logon script.
Avatar billede monstermand Nybegynder
27. oktober 2010 - 07:45 #3
Login scriptet i sig selv er ikke noget problem. Min udfordring er det med ip adressen og "if sætningen" i login scriptet. Håber nogen kan hjælpe - og jeg udelukker bestemt ikke brugen af vb :)
Avatar billede serverservice Praktikant
03. november 2010 - 22:14 #4
Hej Monstermand.

Problemet med windows bat filer er at de ikke giver så mange muligheder så du selv kan opbygge en masse funktioner efter ønske.

Jeg har både anvendt Kix og vbscribt til de nørdede ting selvom jeg ikke er programmør - men god til at kopiere funktioner sammen som kan noget bestemt. Prøv at se mulighederne her.
http://www.computerperformance.co.uk/Logon/LogonScript_Printer.htm

Bl.a har jeg et sted brugt et script til at bestemme default printer efter hvilken computer man var logget ind på - hvis der skiftes mellem flere computere - og med roaming profiles.

Med windows batfiler rammer du hurtigt muren ...Det var vist nok det samme Riversen mente
Avatar billede monstermand Nybegynder
10. januar 2011 - 11:43 #5
opgiver..
Avatar billede riversen Nybegynder
10. januar 2011 - 20:36 #6
prøv at kigge i indlæggene ovenfor. Der har du løsninger.