Avatar billede boholdt Mester
23. oktober 2010 - 16:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke afinstallere JAVA-plugin

Hej,

Hver gang, jeg har afinstalleret Javafortolkeren fra Oracle (xxx), kan jeg i Internet Explorer 8 under administrerer tilføjelsesprogrammer stadig set det hjælpe-plugin, som Java har installeret.

Der står følgende:
Navn:                    Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper
Udgiver:                  Kontrolnavnet er ikke tilgængeligt.
Type:                    Hjælpeobjekt til browser
Version:                  Ikke tilgængelig
Fildato:
Senest åbnet:            23. oktober 2010, 15:24
Klasse-id:                {DBC80044-A445-435B-BC74-9C25C1C588A9}
Anvendt antal gange:      4
Blokeret antal gange:    6
File:                    jp2ssv.dll
Mappe:                    C:\Program Files\Java\jre6\bin.
---
Er der nogle der ved, hvordan jeg kan afinstallere dette tilføjelsesprogram fra browseren, således, at Java kan installeres på ny?

Klikker jeg på knappen "Flere oplysninger", er knappen fjern nedtonet, og jeg kan kun klikke på knappen kopier, for at få oplysningerne om selve tilføjelsesprogrammet over i udklipsholderen.

Mappen som der henvises til, er selvfølgelig slettet, da jeg afinstallerede Java via Programmer og funktioner.

Computeren er helt ny (Windows 7 HOME Basic), så der er ikke virus eller andet på den.

Blot valgte jeg at afinstallere Java, for at installere den nyeste version, da der på det image som lå fra fabrikkens side var installeret en gammel version af Java.

Jeg har kigget i Windows registreringsdatabase, men syntes umiddelbart ikke, at jeg kan finde noget brugbart mht. det ovenfor nævnte plugin.

På forhånd tak for eventuelle svar.

/ Anders
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. oktober 2010 - 22:18 #1
Der findes et program, som fjerner gamle versioner af java: http://sourceforge.net/projects/javara/ Normalt behøver du dog ikke afinstallere gamle versioner for at installere den nye.

Men jeg ved ærlig talt ikke, om det også fjerner din IE-plugin. Opdateres den ikke automatisk, når du installerer seneste version af java?
Avatar billede boholdt Mester
27. december 2010 - 20:18 #2
Endte med, at jeg blot installerede den nyeste Java oven i den gamle, da jeg ikke kunne komme af med det ovenfor nævnte plugin. Nu fungerer Java uden problemer på Windows 7 32-bit.

MVH Anders