Avatar billede NielsErikP Mester
22. oktober 2010 - 17:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Søsætning af hjemmeside...(Domænenavne,Registering,Server./plads. Etc.)

Hej..
Er begyndt at lege lidt med Html.
Og nu vil jeg så gerne have søsat en hjemmeside.
Hvad kræver det..?
Har hørt noget om server plads + Domænenavn.. Hvor og hvordan får man det.

Håber der er en med lidt forstand på den slags, der vil tage en lille snak med mig om det..

På forhånd tak..!!
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
22. oktober 2010 - 18:31 #1
du er velkommen på msn:
bare skriv intern besked og lov at der gives point bagefter og løsningen for dig bliver skrivet her af os.
munk
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. oktober 2010 - 21:59 #2
Hvis du køber et domain og webhotel hos udbydere som surftown / one.com, så kan du som regel med deres interface lave en simpel hjemmeside som gør at du kan komme igang til, at starte med.

Pris er ca. små 200-300 det første år og omkring 150 de næste år.
Avatar billede NielsErikP Mester
22. oktober 2010 - 22:37 #3
Hej..
Følges domænenavn og webhotel ad...
M.H.T domænenavn... hvordan fungere det så.. køber man f.eks DOMÆNENAVN.DK og DOMÆNENAVN.COM kan man så få ".COM" til at pege på ".DK" osv.
Skal man have fast IP-adresse for at få et DOMÆNENAVN... eller funger det også med en dynamisk IP.
Kiggede lidt på nettet på egen hånd, mens jeg ventede på indlæg her.. Kiggede f.eks ved Dan-domaine.. der havde de nogle priser, men sagde samtidig at det var DK-HOSTMASTER der stod for betalingen.. skal man så betale begge steder osv.
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. oktober 2010 - 23:48 #4
Du kan godt købe et domænenavn uden webhotel, hvis du vil bruge det senere, men du kan ikke købe et webhotel uden domæne, det er i hvert fald spild af penge :)

Du køber et domænenavn eksempelvis www.mailinglist.dk, så kan du bruge dette til din hjemmeside, hvis du senere vil have www.mailinglist.com og det er ledigt, så kan du få det til at pege på dit andet domænenavn eller købe et nyt webhotel til det alt efter formålet.

Ved dk domæner betaler du oprettelsen og første år hos webhotellet og de efterfølgende år hos dk hostmaster, ved com,net org og de fleste andre så betaler du oprettelsen og første år samt de efterfølgende år til webhotellet.

Omkring IP er det ikke noget du skal tænke på når du køber webhotel, det sørger de for, du skal bare have adgang til internettet for at kunne arbejde med dit webhotel.
Avatar billede NielsErikP Mester
23. oktober 2010 - 01:03 #5
Hej..
Ja.. det lyder jo godt..
Nu har jeg prøvet at tjekke "One.com/Webhotel" ud.. og det er jo billigt for det man får, men det eneste minus er at man ikke kan have flere domænenavne til samme webhotel hos dem.
Har så lige et spørgsmål.. vil det sige at, hvis man opretter et webhotel m. "domænenavn.dk" hos "One.com" og så opretter samme "domænenavn.com" hos f.eks dan-domain, så kan man ikke få det til at pege på det "Domænenavn.dk" som man har ved "One.com".
Lige et tillægs spørgsmål til det du siger... ved com,net,org og andre domæner.. der siger du man første år betaler oprettelse og så..?? hvad oh hvor betaler man så de efterfølgende år.??
Okay så glemmer jeg IP'en.. spurgte af den grund at jeg kører fibernet med dynamisk Ip-adresse.
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. oktober 2010 - 01:09 #6
Hvis du har flere domæner kan du ikke hos one.com får det til at pege på dit webhotel, der kan du bruge eks. gratisdns, det er gratis at pege det hen på dit webhotel.

Men ellers skal du finde et der tillader flere domæner hvis du er mest tryk ved at samle det - eks. surftown.dk eller iwebhotel.dk

Ved de fleste andre endelser end .dk betaler du den årlige afgift til webhotellet.
Avatar billede NielsErikP Mester
23. oktober 2010 - 01:35 #7
hej..
Okay tak..
Tja.. nu spørger jeg måske lidt meget, men vil du foklare hvad "GRATIS DNS" er og vil sige..
Tjekker lige de andre ud.
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. oktober 2010 - 02:08 #8
gratisdns er et sted hvor man kan have sit domæne liggende og pege det hen til en IP/webhotel, det er dog ofte en god ide i starten at have det liggende hos webhotellet.

Du kan med gratisdns lave en pegening af domænet og derved få a.dk til at pege på b.dk selvom du ikke har muligheden hos webhotellet eks. one.com
Avatar billede NielsErikP Mester
23. oktober 2010 - 12:16 #9
Hej..
Nu skal jeg lige have det på plads i mit hoved.
Lad os nu sige at jeg køber webhotel + Mitdomæne.dk ved One.com.
Og jeg så køber Mitdomæne.com ved, lad os sige Dan-Domain.
Skal jeg så få Dan-Domaine til at flytte Mitdomæne.dk over til GratisDNS.dk...???
Og får GratisDNS.dk så Mitdomæne.com til at pege på Mitdomæne.dk ved One.com.
Altså sådan, når du skriver Mitdomæne.com i adresselinjen, ja så ryger du ind på min hjemmeside ..: Mitdomæne.dk ved One.com også selv om One.com kun tillader et domænenavn pr. webhotel.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
23. oktober 2010 - 18:26 #10
prøv at følge det som han anbefaler dig, du skal ikke bare lige købe domæne navne ved 2 forskellige hosting udbydere

Det jeg anbefaler er at få en dansk host som kan have flere domæner og samtidig kan udvides med ekstra plads og bedre service.
http://www.i123.dk/web.php
www.redhost.dk
eller som sagt en af de faste domain

www.gratisdns.dk jeg vil gerne hjælpe med det!

gratisdns er et sted hvor man kan have sit domæne liggende og pege det hen til en IP/webhotel, det er dog ofte en god ide i starten at have det liggende hos webhotellet.

Du kan med gratisdns lave en pegening af domænet og derved få a.dk til at pege på b.dk selvom du ikke har muligheden hos webhotellet eks. one.com

vh kristian
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
23. oktober 2010 - 18:28 #11
domæne navne med .dk endelse styres af dk-hostmaster.dk
de andre er udbydere af hosting/webhotel.
gratisdns.dk kan pege .com domæne hen til .dk domænet ved webhotel udbyder du vælger
håber det er ok.
munk
Avatar billede NielsErikP Mester
24. oktober 2010 - 00:39 #12
Hej.... Kristian Munk

Tak for de 2 sites du gav mig url'en på. Dem tjekker jeg lige ud.
Jamen nu skal lige høre konkret.. køber jeg webhotel og domæne ved ONE.COM. Hvor man kun kan have et domænenavn.
Eksempel..:  1.købe  webhotel + "niels.dk" ved ONE.COM
            2.købe "niels.com" ved f.eks "gratisdns.dk"
            3. Sætte "niels.com" til at pege på "niels.dk" ved
                ONE.COM, selvom de siger man kun kan have et
                domænenavn til webhotellet.

Er de 3 punkter korrekt, kan man jo også købe "niels.com" ved en anden udbyder, så flytte det til "gratisdns.dk"..???

Er alt dette rigtigt forstået, kunne jeg såmen godt bruge noget hjælp til, hvordan man ved "Gratisdns.dk" får "niels.com" til at pege på "niels.dk".

Har kigget lidt på "gratisdns.dk", kan forstå det er noget med "A, AAAA ,CNAME, RR, RECORDS, TXT" osv... og da de ikke giver den store support hjælp...Må jeg squ sige fisk til projektet. Så haber da på en hånd herfra.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
24. oktober 2010 - 07:37 #13
ja nemlig A, cname og sådan er det med, men rigtig forstået i 1.2.3 og ja jeg vil gerne give en hånd med gratisdns
Det er bare dig der skal foretage køb med betalingskort af løsninger og sende koder til mig vil også gerne hjælpe med dk-hostmaster og webhotel

Hvis det hele løber op i mange timer kan vi nok aftale noget!
munk
Men grundlæggende er hjælp med de 3 ting webhotel, gratisdns og dk-hostmaster gratis for dig.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
24. oktober 2010 - 07:38 #14
udover selve købet
munk
Avatar billede NielsErikP Mester
24. oktober 2010 - 10:57 #15
Hej... Munk..!!
Er det sådan her det gøres, men bare hvor den omtalte "Webnode", skal være "One.com"...:

http://www.potter.dk/iv%c3%a6rks%c3%a6tter/gratis-cms-med-eget-domnenavn.htm

Og så ser jeg det er gratis på Webnode og første domæne der købes ved "Gratisdns.dk", så vil lige høre dig om samme opskrift gælder, når man har f.eks "niels.dk" + webhotel ved "One.COM" og så bare køber "niels.com" ved "gratisdns.dk".
Gælder det så det linket fortæller.
Håber du lige har tid til at tjekke linket ud og give respons.
Avatar billede NielsErikP Mester
30. oktober 2010 - 00:32 #16
Hej...
I 2, Bacardil og Kmunk1975... I lægger bare begge et svar og så deler i pointene for den hjælp i har givet. Tror ikke man kommer det tættere.. Måske i et nyt spørgsmål.

Tak for hjælpen..!!
Avatar billede NielsErikP Mester
11. november 2010 - 16:57 #17
Nå...nu har jwg ventet længe nok på jer... nu skal spørgsmålet lukkes.. Så jeg tager selv pointene.. Så må i jo henvende jer, hvis i føler det er forkert