Avatar billede millerbean Praktikant
22. oktober 2010 - 14:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Send svar mail til asp.net application

Kan man i ASP.NET sende et svarmail til en bestemt adresse og få en ASP.NET application til at fange oplysningerne og gemme dem i en DB?
Avatar billede bkp Nybegynder
22. oktober 2010 - 14:38 #1
Det er forholdsvist nemt at afsende emails via System.Net (http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2005/12/10/432854.aspx) men det kræver lidt mere arbejde at få en ASP.net side til løbende at tjekke for mails fra en mailserver mest fordi ASP.net siden normalt først kører når siden eksekveres, så jeg ville helt klart vælge en helt anden løsning, hvor du sender data direkte til den ASP.net side som så gemmer de modtagne data i databasen.

Så tænk lige en ekstra gang over om det er den rigtige model du vælger...
Avatar billede Syska Mester
22. oktober 2010 - 14:51 #2
Hvad er du det vil, så kan det ske at vi kan komme med en bedre løsning det kan lave på ?

mvh
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. oktober 2010 - 15:02 #3
Jeg et par gange, bl.a. en gang i forbindelse med mails fra eksperten.dk, brugt at sætte mailserveren op til at køre et script ved modtagelse af mails. Det er ret simpelt under Unix/Linux osv., og kan sikkert også gøres andre steder.
Avatar billede Syska Mester
22. oktober 2010 - 15:19 #4
Man kan også lave et plugin til Exchange, relativt simpelt, men sikkert super overkill.
Avatar billede millerbean Praktikant
22. oktober 2010 - 15:57 #5
Jeg har et system, som sender en mail ud til en person.

Det være muligt for personen at sende et svar tilbage, hvor jeg  skal have noget ASP.NET, som kan behandle det svar jeg får fra mailen/brugeren og smide det i en databse.

Ved ikke om det er muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2010 - 03:48 #6
Der er flere muligheder:
* et plugin til din mail server som pusher mailen til databasen
* en windows service som periodisk puller nye mails og gemmer i databasen
* en ASP.NET som via noget eksternt bliver kaldt periodisk og puller nye mails og gemmer i databasen

Det er ikke så svært at finde et POP3 client library til .NET.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2010 - 00:00 #7
millerbean?
Avatar billede millerbean Praktikant
20. november 2010 - 14:33 #8
Det blev ikke et issue alligevel.

Men Arne_V smid et et svar, så får du pointene.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2010 - 14:36 #9
ok