Avatar billede anjensen1 Novice
21. oktober 2010 - 10:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XP -kan ikke udføre en 'R'-Repair

Hej alle
Har fået en labtop stukket i hånden som hverken kan starte normalt, eller i fejlsikker tilstand.
Jeg vil lave en 'R' repair ganske som beskrevet i dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/912535
i kommentaren fra silbidor
Men Den stopper efter at jeg har tastet '1' for valg af Window-installation.
Eg her:
"Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1 (+tryk på ENTER )".
Der kommer altså ikke nogen prompt. Den 'fryser' i dette pkt.
Er der nogen der har en idé om hvad der kan forårsage dét problem?

mvh
an
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. oktober 2010 - 11:25 #1
Prøv at køre videre efter at den er kommet til hvor du kan trykke (R) altså sig ja til at installere hvis der så kommer en mulighed igen der hvor du kan vælge hvad du vil gøre tryk på (R) for at reparere så følg anvisningen du mister kun dine opdateringer fra Microsoft. som du så selvfølgelig har klar. opdater derpå dit antivirussystem og efterfølgende alle opdateringer.
Avatar billede anjensen1 Novice
21. oktober 2010 - 11:34 #2
Du mener udelade console-'R'-repair og gå videre til egentlig installation og så lade den 'se' den eksisterende windows og -dér- vælge 'repair' istedet for 'ny-install'
-Ja men DET kan den heller ikke, det var derfor jeg ville gå til den meget mere besværlige 'R'-repair.

..kan det være noget HW der er i udu ?
Jeg tænker i retning af at den slet ikke kan læse hd..

Kan jeg teste dét ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. oktober 2010 - 11:58 #3
Hvis muligheden ikke er på din CD.Hvilket jeg har set før så se om du kan låne en anden XP CD. ellers må du jo den tunge vej og lave en ny instalation. så må du huske at kopiere dine filer og mapper gem også "dokumenter og settings" der ligger dine mails og adressekartotek.
Avatar billede anjensen1 Novice
21. oktober 2010 - 12:28 #4
Nej det misforstår du, muligheden for at lave (både) en R-repair og en 'ny-install-repair' ER tilstede.
Problemet er at Maskinen fryser i selve processen (som beskrevet ovenfor) Derfor spekulerer jeg på am det kan være HD'en som er røget, men kan jeg teste det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. oktober 2010 - 13:05 #5
Du kunne prøve at køre en linus Cd. så kan du se om det er HD?
http://bjergs.net/puppy_live.html
Avatar billede anjensen1 Novice
21. oktober 2010 - 13:34 #6
mmm.. com pli ca ted :D, men tak for idén!
Er der ikke en anden mere simpel metode til at tjekke HD'en, f.eks gennem bios..
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. oktober 2010 - 14:12 #7
Bios kan kun se om der er tilsluttet en HD og hvilken.ligesom når du kommer frem til hvor du instalerer hvor stor den er og hvor meget plads du har.hvis du ikke har mod på at lave en linus Cd kan du pille HDén ud og sætte den som slave på en anden maskine.
Avatar billede anjensen1 Novice
31. oktober 2010 - 09:46 #8
Jeg valgte din metode med pubbyLinux, og det gik udmærket -Tak.
Lægger du et 'svar' så spørgsmålet kan lukkes?
mvh.
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. oktober 2010 - 10:30 #9
Du har selv lagt et OK. :-)
Avatar billede anjensen1 Novice
08. november 2010 - 12:49 #10
tak for din hjælp, jeg kan forstå at du ikke ønsker points, så nu lukker jeg.
mvh.