Avatar billede buls Seniormester
19. oktober 2010 - 18:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Doc

Hej med jer.  Kan I hjælpe mig med dette.
Jeg har en HP PRINTER/SCANNER 2050 og kører med Windows vista med OFFICE PAKKEN 2007.
Hvordan gemmer jeg en scannet tekst som Word ??
Eller er der en anden løsning. Det skal være sådan at jeg kan redigere i det scannet doc og sende det i en mail.

Hilsen Buls
Avatar billede kado Nybegynder
19. oktober 2010 - 19:00 #1
Jeg ved, at det lyder flabet;
MEN tjek din manual til printeren.

Det kræver, at du har OCR-software til printeren installeret, hvis den understøtter dette.

/kado
Avatar billede buls Seniormester
19. oktober 2010 - 19:22 #2
Til Kado.

Der står ikke noget i manual om den gør dette.

Buls
Avatar billede claes57 Ekspert
19. oktober 2010 - 20:23 #3
du har et OCR-program til din printer/scanner - dette bruges til at overføre et skannet billede til tekst (med fonte), så du kan redigere i det.
Du skal have indlæst 'full-feature' pakken.
Avatar billede buls Seniormester
20. oktober 2010 - 18:41 #4
Hej. Jeg er lige ved at undersøge det. Vender tilbage.

Buls
Avatar billede buls Seniormester
21. oktober 2010 - 16:13 #5
Hej igen. Jeg fik denne mail fra HP : Tak fordi du kontaktede HP Teknisk support.

Det er korrekt, at du vil skulle bruge et stykke OCR software (tekst genkendelses software), for at gøre dette muligt.

Der følger ikke OCR software med til denne model og det er derfor heller ikke muligt efter installationen af denne printer.

Hvis du vil have mulighed for at bruge denne funktion, vil du være nødsaget til at købe et stykke OCR software ved siden af.

Så jeg prøver at se hvad er der på nettet.

Buls
Avatar billede claes57 Ekspert
21. oktober 2010 - 16:52 #6
Avatar billede buls Seniormester
22. oktober 2010 - 16:11 #7
Hej igen.  Så har jeg Installere Microsoft Office Document Imaging,men det virke ikke helt som det skal. Jeg får disse fejlmeldinger.

Teksten i dockumentet kunne ikke genkendes. OCR lykkedes ikke.

OCR blev ikke udført(der blev ikke fundet nogen tekst)på en eller flere af siderne.

Der er 4 scan muligheder og det er det samme. Er der et forslag ??

Buls
Avatar billede buls Seniormester
03. november 2010 - 17:00 #8
Jeg lukker.

Buls