Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2010 - 19:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Task killer til Android nødvendig?

Har fået anbefalet at få mig et app til min HTC Legend der hedder task killer.
Dette skulle lukke kørende programmer ned og spare strøm - men så vidt jeg kan læse mig frem til, er det slet ikke nødvendigt med denne applikation...

Hvad siger i???
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 19:48 #1
Opsæt dit egen test.

Test med "Task killer" og uden. Hvis dit batteri holdt længere er den vel nødventig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2010 - 19:49 #2
Mangler virkelig en afvis knap...
Lækkert at få mindre chance for svar fordi 1. svar er komplet ubrugeligt.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 19:53 #3
Mindre chance == ?. Hvorfor er det "komplet ubrugeligt" ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2010 - 19:59 #4
Det er vist stort set det eneste seriøse svar der kan gives.

Svaret afhænger af telefonen, de apps der køres og hvordan de er konfigureret.

At teste synes at være betydeligt mere pålideligt end at gætte udfra en eller anden tilfældig kombination.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 20:04 #5
Tak Arne.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2010 - 20:23 #6
Man bruger jo ikke sin telefon ens hver dag, så det forslag er da fuldstændigt tåbeligt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2010 - 20:25 #7
Tak for ingenting.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 20:26 #8
Alt efter hvor præcist din telefon kan vise batteri niveauet kan du jo lave korte tests på f.eks 7-8 timer imens du sover.
Avatar billede chalde Seniormester
18. oktober 2010 - 20:27 #9
Taskkillers bør kun være nødvendige hvis apps hænger (hvilket desværre sker engang imellem for apps skabt af slamkodere).

Se evt:
http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/
http://www.infoworld.com/t/smartphones/myth-android-devices-need-task-killers-609

Men en app kan i teorien hænge i baggrunden og loope, så jeg holder også på #1.

#6 Du kan da sagtens have en formodning om det har hjulpet hvis du _gider_ bruge tiden på at teste det.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2010 - 21:10 #10
Man bruger jo ikke sin telefon ens hver dag, så det forslag er da fuldstændigt tåbeligt.

Nej.

Hvis det er tilfældet et det et tåbeligt spørgsmål.

Hvis du ved at du ikke kan bruge måling af effekten af en task killer til noget fordi din brug varierer for meget, så ved du også at der ikke er noget svar til dit spørgsmål, fordi svaret vil være forskelligt fra dag til dag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2010 - 14:35 #11
Brugte den "dumme" metode og lod den køre med åbne programmer 1 dag og ingen den anden dag.

Der er absolut ingen forskel på batterilevetiden.

Blot til info
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2010 - 19:57 #12
Har nu testet ordentligt.

3 uger med "Apps Killer" og 3 uger uden.
Der er næsten ingen forskel. Forstået på den måde at jeg nogle enkelte dage oplevede længere standby tid uden apps killer´en...

Har en teori, om at der bruges ekstra batteri for at starte div. apps op og derved er der intet sparet.