Avatar billede oesterdal Nybegynder
18. oktober 2010 - 09:41 Der er 11 kommentarer

BSOD - HJÆLP!!!!!

Heej, min stationære computer vil ikke starte op.. hver gang jeg prøver på at starte den, så kommer BSOD med denne kode:
STOP: 0x0000007B (0xFFFFF98000A69E0, 0xFFFFFFFFC0000034, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)

Hvad betyder det? og hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede NCG Novice
18. oktober 2010 - 10:01 #1
Du har sandsynligvis installeret noget der ikke passer med dit nuværende system.

Hvilket operativsystem kør du ?
Avatar billede oesterdal Nybegynder
18. oktober 2010 - 10:02 #2
Jeg har Vista på min computer..
Avatar billede NCG Novice
18. oktober 2010 - 10:37 #3
Du kan forsøge med en Startup Repair:
- Sæt Windows Vista CD i drevet, og sørg derefter for at starte computeren fra cd!
- Klik på Reparer computeren.
- Vælg System Recovery.
- Her kan du så enten vælge Startup Repair eller Systemgendannelse, hvis ellers gendannelse er aktiveret på din computer.

Ved Systemgendannelse vælg et passende gendannelsespunkt, hvor du ved systemet virkede.
Avatar billede oesterdal Nybegynder
18. oktober 2010 - 10:51 #4
jeg har ikke sådan en cd..
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 11:02 #5
er det en recovery
er det en vista hvor du har en dvd til at installere fra
Avatar billede oesterdal Nybegynder
18. oktober 2010 - 11:10 #6
jeg har intet at installere fra.. det var sådan et eller andet på computeren det selv gjorde det..
Avatar billede madand Nybegynder
18. oktober 2010 - 11:16 #7
Så ligger der nok en partion med installationen på, ellers prøv safemode
Avatar billede oesterdal Nybegynder
18. oktober 2010 - 11:17 #8
hvad?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 11:24 #9
der ligger en skjult partition på din pc

det er lidt forskelligt hvordan man kommer ind i den
men prøv under opstart og se om der står f2 eller delite eller f1 eller hvad der kunne stå

heinde slår du den over på den partiton med recovery og lægger den ind igen

er du sikker på det er noget du ved noget om ellers få en ven til at hjælpe dig der er bare lidt nørdet.
du burde da du købte den have brændt nogle recovery skiver - hvis harddisken dør har du ikke noget styresystem og skal ud og købe

m.v.h
Avatar billede oesterdal Nybegynder
18. oktober 2010 - 11:28 #10
havde håbet på at der var noget jeg selv kunne gøre, men jeg forstår ikke så meget af det der, og kommer helt sikker bare til at ødelægge noget hvis jeg prøver :b
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 12:19 #11
jeg tror det er en dårlig ide at du selv gør det
som foreslået få en ven til at hjælpe dig og se godt efter
husk når den er oppe at køre igen og få lavet de skiver
som regel ligger der et program derinde hvor man kan lave det med

m.v.h