Avatar billede Viborgbonde Nybegynder
16. oktober 2010 - 20:08 Der er 8 kommentarer

Konfiguration af windows 7 fucker!

Hej venner.
Jeg har virkelig et problem. Jeg har lige fået en Packard bell i fødselsdagsgave. Jeg fik den helt op og kører, men lukkede den så ned, fordi jeg ikke lige havde lyst mere. For 3 timer siden startede jeg den så igen, men de seneste 3 timer har den stået og skrevet "Forbereder konfiguration af windows, sluk ikke computeren" hvad skal jeg gøre for at komme videre!?
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2010 - 20:51 #1
Lade den endelig stå/køre.
Havde samme "problem" - ventetid med en Sony Vaio.
Hvis du har sagt ja til at installere alt PB software, opdateringer og tillige windows opdateringer, så tager det ca. 3 timer efter en genstart - det gjorde det også med den Sony.
Avatar billede teknik Juniormester
11. februar 2012 - 16:53 #2
Enig i #1
Al respekt for Haverslevs anbefaling.
At gøre som der foreslås af "windows" er ofte den bedste løsning
...indtil en vis grænse.

..som tommelfingerregel ville jeg nok sige. 20-30 sekunder pr. MB downloadet til opdatering, så bør
"forbereder konfiguration af windows"
I hvert fald ikke vare længere.
-slet ikke !!!

Den halve tid ville være højt sat for et PC system, som i teorien let burde kunne bearbejde 20-30MB/sekund

Derefter er min anbefalde løsning:
Hold tænd/sluk knappen inde til skidtet slukker.

- Denne "enkle" løsning...
(bare at gøre det modsatte af hvad "windows" siger)
- den har jeg indtil videre kun haft gode oplevelser med.
For der er jo grænser for hvor længe man skal lade sig holde for nar af en åbenlyst fejlagtig tekstbesked.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede haverslev Novice
12. februar 2012 - 20:06 #3
Mon ikke den er oppe at køre, spørgsmålet er jo fra Okt. 2010 !!!

Glem alt om de "teoretiske2 DL hastighed og lad endelige en sådan en pc model der er fyldt med alt muligt bloatware arbejde færdigt. Det er ganske enkelt :-)
Avatar billede teknik Juniormester
13. februar 2012 - 22:23 #4
Hej Haverslev.

Ved ikke hvilken "teoretiske 2 DL hastighed..
du lige tænker på.
Jeg taler alene om vurdering af hvad der er "rimelig" installations tid....ikke download tid.

Jeg ville blot nævne - for andre som surfede hertil  - at hvis de - ligesom jeg - oplevede _urimeligt_ lang varighed af
"forbereder konfiguration af windows" skærmbilledet

Så havde sluk/tænd virket fint for mig...og flere andre.
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2012 - 08:54 #5
Skulle stå: "teoretiske" DL hastighed

Det er IKKE DL tiden der er problemet, men selve installationen af konfigurationen, Win opdateringer, installation af alle mulige bloatware programmer og opdateringer osv. dertil der tager tiden.

Og det med at blot tvinge en lukning igennem, er jo som du sikkert ved, med fare for at du miste filtabellen og så er du jo lige vidt. man skal være rimelig sikker på at der ikke skrives til disken under en sådan tvangslukning.
Avatar billede teknik Juniormester
14. februar 2012 - 21:24 #6
Hej igen Haverslev.

Lad mig opsummere
Ikke DL tid, men installationstiden er problemet?
100% enig.

Sluk tænd er med risiko for at miste filtabellen?
- Jeg skal ikke sige at det er en "umulighed", men da 99% af alle nyere Windows PC'er, og vel omkring 99,99% af alle win 7 PC'er kører med NTFS filsystemet, hvor filallokeringstabellen automatisk lagres to forskellige steder på harddisken, ja så er samtidig nedbrud af begge disse givetvis meget lidt sandsynlig. -At en simpel sluk/tænd handling, som givetvis foretages tusinder af gange hver dag alene i Dk _uden_ skulle forårsage totalhavari
well den risiko vurderer jeg som meget meget lille.
(løseligt - og subjektivt - anslået mindre end 0,001%)
En risiko jeg i hvert fald gerne selv løber.

Hvor stor mener du selv at risikoen er?

Ved brug af sluk/tænd kan man spare timers unødig ventetid?
Ja jeg har selv gjort det, og også fundet andre på nettet som med held har valgt denne metode.
Da man aldrig med sikkerhed kan sige hvor længe PC'en v
ille have "hængt", så vil dette jo altid være et "postulat".
Men hvis det sker så hyppigt og er så tidskrævende, som en kvik surf om emnet antyder, så er "timer" frem for fx. "dage" et meget forsigtigt estimat.

Er vi uenige her ?
mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
14. februar 2012 - 21:26 #7
_uden_ skulle forårsage totalhavari

skulle have været

_uden problemer_ - skulle forårsage totalhavari
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2012 - 10:40 #8
Som jeg skriver ifm. med filtabellen ...."man skal være rimelig sikker på at der ikke skrives til disken under en sådan tvangslukning"

Hvis en pc står og IKKE udføre noget som helts og der IKKE er aktivitet af nogen art på disken, ja så er det korrekt at der ikke skre noget ved en tvangslukning.

Og skrives der lige ifm tvangslukningen, ja så er changen for at filtabeller ryger til stede, selvom de fleste maskiner idag kører NTFS