Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2010 - 19:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Replace et komma til Access blob

Jeg forsøger at kunne uploade billeder til Access db med komma. Men der kommer fejl når jeg prøver at uploade billeder med komma i navnet. Har forsøgt med replace med fx en bullet, men blobben giver stadig fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'

Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.

/forum/Galleri/jpg2DB.asp, line 53

(line 53 er linjen med rsBlob.Fields("navn") = FileName
)

Her er min kode:

FileName = "Hans, Jens og Grete.jpg"

Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../fpdb/billeder.mdb")
set rsBlob = Server.CreateObject("adodb.recordset")
rsBlob.Open "billeder_tbl", myConn, 1, 3
rsBlob.AddNew
upl.form("THEFILE").SaveAsBlob rsBlob.Fields("BigImage") 'Filen gemmes i databasen
rsBlob.Fields("size") = FileSize
rsBlob.Fields("brugerid") = session("brugerid")
rsBlob.Fields("navn") = FileName
rsBlob.Fields("tekst") = erstatpling(upl.form("TEKST"))
rsBlob.Fields("galleriId") = upl.form("GALLERINR")
rsBlob.Update
rsBlob.Close
Set rsBlob = Nothing
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2010 - 19:31 #1
filnavnet skal være gyldigt - så erstat komma med fx bindestreg
Avatar billede para7 Nybegynder
17. oktober 2010 - 14:33 #2
Tak, det kan godt være i det her tilfælde at komma ikke er muligt, men æøå og andre nastige tegn æder blobben ellers gerne..
Jeg kan ikke endnu forstå logikken i, at når jeg replacer kommaet, og så udskriver variablen uden komma, at så blobben ikke vil æde det...
Avatar billede para7 Nybegynder
17. oktober 2010 - 16:32 #3
NÅÅH. Det var simpelthen navn feltet der var sat til 50 tegn. Satte det op, og nu er problemet løst. Det var ikke noget med komma eller specialtegn.