Avatar billede mka007 Nybegynder
16. oktober 2010 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hp bærbar kan ikke starte op når mus er tilkoblet

Hej Eksperter,
Jeg har et problem med min nye Hp-bærbar(G62).
Jeg har købt en trådløs mus(Logitech m215) med en "nano-reciever".
Desværre kan computeren ikke starte op, når modtageren sidder i usb-stikket - stopper m grå skærm inden windowslogoerne(windows7) kommer frem.

Jeg har prøvet at skifte usb-port uden held, ligesom jeg har prøvet at skifte boot-rækkefølgen - stadig uden held. At skifte mus hjalp heller ikke :-( og jeg kan ikke finde nogen løsning hos HP.

Alle forslag modtages med tak.
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2010 - 10:53 #1
To ting:
Fjerne først alle enhederne i USB stikkene fra maskinen.

1.
Hent og kør USBDeview, deri ser du mængder af 'tilsluttede' USB enheder.
Selv forlængst frakoblede enheder optræder stadig der, og de kan på en eller anden måde ligge og spærre.

Alle under 'Safe to uninstall', kan du højreklikke på og fjerne dem alle, når du så sætter en enhed i stikkene så oprettes den selvfølgelig igen.

Link til programmet: http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

2. (går udfra at det er Windows7)
Klik på  start, skriv Enhedshåndtering i søgefeltet - klik på linjen Enhedshåndtering.

Klik på (pilen)> udfor USB-Controllere
H-klik på linjerne - 1 af gangen, fra bunden af og vælg fjern
det er ikke sikkert at du kan fjerne alle linjerne, men fjern dem du kan.

SLUK maskinen og fjern 220V / og batteriet når det er bærebar, i nogle minutter.
Sæt batteriet og 220V. til igen
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.

Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem.
Avatar billede oldfield1979 Nybegynder
12. november 2010 - 12:19 #2
Hej MKA007

Har du fundet en løsning på problemet?

Jeg har nemlig samme problem med min HP-bærbar (G62)

Det er bare en Logitech M510 trådløs mus.

Ser fremt til at høre fra dig.

Mvh.
Karsten
Avatar billede grapehans Nybegynder
04. december 2010 - 14:17 #3
Hejsa.
Har samme problem,
Fulgte dine anvisninger, men det virker ikke... øv

Mvh.
Hans
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2010 - 14:34 #4
grapehans >
Hvorfor ligger du SVAR??
Svar (til løsninger og pointgivning)

Du bedes(skal) oprette dit eget spørgsmål :-)
Avatar billede grapehans Nybegynder
07. december 2010 - 21:14 #5
Hej igen...

Havde fat i en suporter.
Opdater bios den trådløse mus virker...

    ;-))

mvh
Hans
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2011 - 11:42 #6
Øhhh, hvordan kan du (b]grapehans[/b] lægge svar og acceptere et spørgsmål oprettet af bruger mka007 ??

Altså det er IKKE tilladt at have mere en en profil på Eksperten:

http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede mka007 Nybegynder
28. februar 2011 - 16:57 #7
Ikke helt sikker på hvad du mener Haverslev? Jeg(mka007) har givet point til Grapehans svar om at opdaterer bios idet det var det svar der virkede på mit problem. Ved ikke helt hvorfor du ud fra det tror at min og Graphans er den samme?